Защо не спират от движение тотално губещите влакове на БДЖ?

Подготвям план, с който да се промени субсидията за БДЖ „Пътни превози”. Тя трябва да се плаща на база пътникопоток, съгласи се директорът на БДЖ „Пътни превози” Димитър Костов.
 
На въпрос защо железничарският синдикат протестира бурно, при положение, че има много влакове, в които се движат между пет и петнадесет души и няма печалба, синдикалистът Петър Бунев го обърна на контра въпрос – какви са условията? Показахте и линията София – Карлово, но много хора не знаеха, че влакът е върнат, обясни Бунев.
 
По bTV беше показана линията за Банкя, в която пътува едноцифрено число души и печалбата му е 500 лева, а разходът – няколко десетки пъти повече. По думите на Костов като цяло БДЖ „Пътнически превози” само 23% от приходите на компанията са собствени – другото е държавна субсидия. Огромен проблем обаче е липсата на транспортни връзки и то между различните видове транспорт, смята Костов. Той се съгласи, че не е редно във влаковете да има потресаващи картинки като тоалетни, в които и хлебарка не смее да влезе. Не съм съгласен, че всеки влак е такъв, добави шефът на „Пътнически превози”.
 
Няма как да се съглася, че освобождаването на хора от БДЖ ще реши проблема. През 2009 година в железниците работят 15 хил. души, сега са 10 хил. души. Министър Московски призна, че направи при предишното управление на ГЕРБ непопулярните мерки на Световната банка, но не довърши реформата – заради отказ на Симеон Дянков да подпише плана, по думите на самия Московски. Бунев обясни, че през 2014 година са назначени само 35 души повече в системата на БДЖ – това ли е то проблемът, попита той.
 
Костов припомни, че през 2012 година са съкратени над 100 влака и тогава „Пътнически превози” били на печалба, после дошла загуба. Бунев обаче отвърна, че не знае „Пътнически превози” да са на загуба – само „Товарни превози” са били такива. Това принуди Костов да се поправи, че само търговските влакове били на загуба, а тези, които работят с държавата, са наред.
 
Мярката сега не е реформа – какво означава „всички плащаме за реформата на БДЖ”, реагира Бунев на поредното неадекватно прекъсване от страна на водещата Биляна Гавазова. Железничарите пък плащат и за КТБ, за санирането – в тази държава данъкоплатците са едно. Не сме получили досега предложение от държавата за промяна на колективния трудов договор, уточни синдикалистът.
Източник: Actualno.com
Въздушен транспорт

Владимир Каролев: Изборът на борд на директорите на летище „София“ е безмислен

Изборът на борд на директорите на летище „София“ е безсмислен, коментира пред Транспортал икономистът Владимир Каролев. Той бе класиран на трето място в конкурса на Агенцията за публични предприятия. На […]

ЖП транспорт

Правят повторна експертиза на релсите на гарата в Хитрино

Делото за трагедията в Хитрино отново влезе в съда, съобщава Нова телевизия. Апелативният съд във Варна прие да бъде направена повторна експертиза на релсите на гарата. Искането за това беше на защитата […]

Автомобилен транспорт

Въпреки предизвикателствата на 2020 FlixMobility се придържа към зелената си визия

Около 30 милиона FlixBus и FlixTrain пътници в световен мащаб през 2020 Нова хигиенна концепция, 162,000 литра дезинфектант използван на борда на автобусите и влаковете Tенденции в пътуванията през 2020: […]