Защо няма влакове? Защото парите заминаха за Вашингтон и Русия

От 70-80 години не е имало такъв сняг. Положихме огромни усилия и страната си работи. Това е природата. Виждате какво става в Европа, в Америка, навсякъде. Един здравомислещ човек не може да намери кусур на това, което се направи от всички служби и хора, които се занимават с тази дейност. Хората, които работят на снегорините, на влекачите, на тежката техника, която се изпрати от военните, не са мигвали дни наред".

Това заяви премиерът в оставка Бойко Борисов в интервю за "Панорама" по повод затруднената обстановка в страната в последната седмица.

И веднага премина в контраатака по повод критиките от БСП за това как са се справили управляващите:

"Чух една партия, че дала изявления. Те чистеха по две платна от София до Бургас. По „Струма” и „Марица” – две платна. Околовръстното, Южната дъга, Северната тангента – две платна и то с дупки. Сега ние на Северната и на Южната дъга (в София) имаме 10 платна, до морето по 6 платна. Сами разбирате, че в едната посока трябват 3-4 снегорина и от другата страна – още толкова. И разходите са 5-10 пъти повече."

Борисов определи като героични усилията на тези хора, които са работили при "минус 25-26 градуса, при вятър от 100 км в час, навявания, бури и то дни наред. Пожарникари, военни, хората от „Бърза помощ”, всички служби на място били герои.

На въпрос на водещия, дали ни трябва още една ядрена мощност при положение, че България спря износа на електроенергия, заради рекордното потребление в страната (тезата е на БСП), Борисов отвърна:

"За 3-4 дена да правим ядрена мощност? А лятото какво ще я правим? Вашите зрители трябва добре да знаят, че ядрените реактори дават ток постоянно – лято, зима, нощ, ден. Електрическата енергия не се съхранява."

След това премиерът обясни нагледно защо не достигат влакове в страната, обвинявайки предходни правителства.

"Понеже сега е много модерно да дават влакове. Те влаковете заминаха – едните за Вашингтон, другите за Русия. 1,3 млрд. лв. платихме за едно синьо правителство преди нас, което подписа за американските централи – абсолютно корупционна сделка. И 1,2 млрд. лв. заминаха за другата корупционна сделка – за червените правителства, за Белене. 2,5 млрд. лв. – нека вашите зрители да си представят колко нови локомотиви, вагони, влакове, рейсове, колко нещо щеше да се направи за 2,5 млрд. лв. тази година. Живи пари на данъкоплатците заминаха за Вашингтон и за Москва. Заради тези плащания няма влакове."

Премиерът добави и други "вересии", които са наследени, платени от ГЕРБ:  Първо платихме военните самолети, хеликоптерите – 300 млн. лв., помните ли? Преди нас бяха си купували „Спартан”-и, „Кугър”-и, „Пантер”-и. Сега тази година дойдоха плащанията за Белене и за американските централи. И въпреки това с 4 млрд. лв. излишък финишираме годината.

Бойко Борисов се похвали, че е докарал 320 млн. лв. от Брюксел, целево, за охраната на границата. След малко добави, в по-скромен стил, че това е благодарение на всички колеги, които работиха по тази тема.

"Ние това направихме – издействахме от Брюксел. Искам някой друг да каже – кой е издействал, извън бюджетите по европейските програми, целево за България 1 лев? 320 млн. лв. плати Брюксел след Братислава – след като всички се съгласиха, че заслужаваме тези пари за усилията, които полагаме", обясни министър-председателят.

Водещият Бойко Василев попита откъде ще се намерят хора за охрана на границата при положение, че няма да им се дават много пари за работатата. И получи бърз отговор:

"Толкова са възможностите на държавата. Колко вземаха милиционерите до 1989 г.? А пожарникарите колко вземаха, с каква техника работеха и с каква работят сега. Аз съм бил в тази система – преди и сега. Сега условията са в пъти по-добри. Ние гасяхме пожари с обикновени брезентови мушами и се возихме на шкоди и ЗИЛ-ове. Сега имат най-съвременната техника – и пожарната, и полицията. И сега с парите, които събрахме повече от контрабандистите, това е гарантирано – в малките населени места ще гарантираме да има полицейски автомобил, да минава на обход."

 

 

 

 

Източник : www.clubz.bg

ЖП транспорт

Русия пуска автономни влакове през септември

Российские железные дороги (РЖД) ще пусне в движение по редовно разписание първите автономни пътнически влакове (GoA3) през септември тази година. В региона на Москва държавната компания РЖД в момента тества два […]