Зелени мошеници продължават да бойкотират АМ „Струма“

Провокаторите са се самоопределили като единствената екологична общност в България

 

АМ „Струма“ е важен транспортен коридор както за страната, така и за ЕС. За съжаление около нейното изграждане в района на Кресненското дефиле съзнателно се нагнетява огромно напрежение, което отне много време и обществена енергия.

Провокаторите са няколко лица, самоопределили се като единствената екологична общност в България, наречена “зелени”, които се занимават с опазване на природата единствено в лична полза. Става въпрос за представителите на т.нар. коалиция „За да остане природа в България” и нейния клонинг „Да спасим Кресненското дефиле“. Твърдя, че заради клеветническата им кампания се забавя строителството на автомагистралата в района на Кресненското дефиле. Пътят през дефилето продължава да е един от най-опасните участъци у нас, където в катастрофи загиват много хора.

За да се спрат спекулациите около изграждането на отсечката през дефилето, както и осигуряване на максимална степен на прозрачност и информираност за цялостното развитие и приключване на проекта, със заповед на министъра на регионалното развитие и благоустройството се назначи нов състав на междуведомствения Комитет за наблюдение на изграждането на автомагистрала „Струма“.

Комитетът има само наблюдаваща функция. В състава са включени водещи експерти от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Министерството на финансите, Министерството на транспорта, Министерството на околната среда и водите, Агенция „Пътна инфраструктура“, областния управител на област Благоевград, кметовете на общини, през чиято територия е планирано да премине магистралата. Има учени от БАН, Камарата на строителите в България, Българската асоциация на пострадалите при катастрофи, Българската браншова асоциация “Пътна безопасност“, асоциация “Прозрачност без граници”, Форум за балкански транспорт и инфраструктура, Български ловно-рибарски съюз, ФПБ.

Отсечката на магистралата, преминаваща през Кресненското дефиле, известна като лот 3.2, е последният и най-спорен участък. Предлаганите и разглеждани варианти през годините са десетки, като след 2010 г. основните коментирани възможности са тунел, дълъг 15 км, или алтернативен като комбинация от няколко къси тунела и виадукти. След много дискусии вариантът с дълъг тунел окончателно отпадна.

Остана единствено алтернативният с къси тунели и виадукти. Въпреки това продължава писането на донос след донос до Постоянния комитет по наблюдение към Бернската конвенция, подкрепяни и с измислени аргументи и откровени лъжи за дългия тунел. В своите доноси те клеветят и злепоставят не само българското правителство, но и представителите на Генерална дирекция “Околна среда” на Европейската комисия. Основната им цел е да се спре финансирането на проекта със средства от ЕС, както и задвижване на наказателна процедура срещу страната ни. Казано по друг начин, това е национално предателство. По всичко личи, че се обслужват чужди интереси. Явно за авторите на клеветническата кампания шумоленето на финикийските знаци е по-важно от защитата на националните интереси.

Що се отнася до ролята на Бернската конвенция, на хората трябва да е ясно, че на среща, проведена на 14 януари т.г. в София, представителят на Генерална дирекция “Околна среда” г-н Жорж Кремлис каза: “Не е Бернската конвенция тази, която трябва да реши как да се реализира проектът. Зависи от компетентните органи да вземат решение. Не надценявайте Бернската конвенция, правото на ЕС е по-важно.” За сведение ЕС се произнесе, че решението зависи единствено от българското правителство.

Специалистите предлагат няколко идейни проекта. След редица консултации с експерти по пътно строителство и екология се прие като най-подходящ вариант с преминаване на трасето с едната посока на движение извън дефилето.

Предвижда се трасето да бъде изнесено на изток до включване в отсечката Кресна – Сандански. Другото трасе с посока на движение към Гърция ще се разгъне върху сега съществуващия път с минимални корекции. Окончателният вариант на прединвестиционните проучвания се подготвя в момента и ще бъде разгледан на следващото заседание към края на месеца. Въпреки това „зелените“ предприеха друга тактика за саботиране строителството на магистралата, предлагайки и двете трасета на движение да се изнесат извън дефилето, а сега съществуващият път през него да се затвори с цел подобряване популацията на крастави жаби, прилепи, гущери и какви ли не още твари.

Ако това безумно предложение се приеме, целият район ще се обезлюди. Явно нахалството и цинизмът на тези персони е безгранично и лично на мен ми идва в повече. Затова ще предложа някое от следващите заседания на комитета да се проведе в Кресна. Убеден съм, че ако любимците на олигархичния кръг „Капитал“ се появят, ще бъдат подгонени от живущите от региона с камъни и бухалки.

Почти съм сигурен, че „зелените“ са в дъното и на абстрактния проект за осъвместяване на нова скоростна жп линия и автомагистрала, съчетани с велосипедна алея от 333 км, на мястото на сегашната жп линия, преминаваща през дефилето. Няма да се изненадам, ако се предложи и колоездачното рали Тур дьо Франс да се премести в България като рали “Кресненско дефиле”.

 Източник : www.trud.bg

Въздушен транспорт

Корнелия Нинова: ГЕРБ се готви да даде 10 години гратис на концесионера на летище „София“

ГЕРБ се готви да даде 10 години гратис на концесионера на летище „София“, алармира през фейсбук страницата си лидера на БСП Корнелия Нинова. „Господин Борисов, вярно ли е, че правителството […]

Воден транспорт

Австралия се задръсти с празни контейнери

Транспортните фирми в Австралия призоваха контейнерните линейни оператори да пратят допълнителни контейнеровози, които да извозят празните контейнери от континента. Пред Loadstar Артур Цанерос, главен изпълнителен директор на ACFS Port Logistics, […]

Автомобилен транспорт

Одобриха трасето на АМ “Хемус”, минаващо през област В. Търново

Министерство на регионалното развитие и благоустройството даде зелена светлина на проекта за изграждане на трасето на АМ “Хемус”, което ще преминава през региона. Това стана факт, след като беше одобрен […]