Ж. Бойчев: Скандалите за транспорта в София предстоят

„Скандалите за транспорта в София тепърва предстоят”. Това заяви пред медиите в парламента народният представител от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Жельо Бойчев. По думите му с днешното неразглеждане на предложението на левицата за възлагане на одит на ЦГМ, който да се извърши от Сметната палата, не е отговорено на обществените очаквания.
 
Той уточни, че нееднократно социалистите са казвали, че дружеството е черната каса,черната дупка в Столична община, където потъват стотици милиони левове. Той посочи, че само приходите, които се получават от отдаване на паркоместата в София, са 15 млн. лв., а сигналите за злоупотреби относно дейността на дружеството – безброй.  „Многократно ПГ на БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ в различни формати на НС е правила предложения да се направи одит на дейността на дружеството. Ако това беше направено, нямаше да сме свидетели на тези грозни сцени”, каза още депутатът. Той призова другите парламентарни групи също да подкрепят предложението за такъв одит, с който да се проследи начинът, по който са планирани, провеждани и възлагани обществените поръчки, както и договорите относно техните изпълнения.
    
Жельо Бойчев припомни, че преди 3 седмици е било гласувано увеличението на билетите за градски транспорт в София, в което политическото ръководство на общината се е скрило зад ЦГМ. „Знаете, че докладът с предложението за увеличение на цената на билета беше от ЦГМ на база на икономическите разчети, които бе направило то. Това е нонсенс –  политическо дружество да определя политиката на транспорта”, категоричен бе социалистът. Според него сега се е видяло, че зад тези икономически разчети, стоят множество съмнения за разходването на средствата. „Затова искаме НС да си влезе в ролята и да използва своите правомощия да контролира, като възложи на Сметната палата да направи одит на това дружество”, обясни Бпйчев.
 
Георги Свиленски: Отговорността за действията на ЦГМ е на ГЕРБ
 
    
Депутатът от левицата Георги Свиленски припомни, че БСП поставя за трети път, в рамките на три различни парламента, проблема със състоянието на ЦГМ. „Днес сме свидетели как премиерът Борисов, опитвайки се да се спаси и той, и политическата му партия, прибягва до уволнения на зам.-кметове, на депутати и на целия съвет на директорите на ЦГМ. Трябва да ни е ясно на всички, че отговорността и покровителството за действията на това дружество започват от Столична община, където кмет беше Борисов, където зам.-председател на ГЕРБ е кмет в момента и няма как отговорността да бъде поета с приемането на една оставка в НС, дадена под натиск от един народен представител”, каза още Свиленски.  Според него проблемът в дружеството е  хроничен и добави, че то се ползва с най-ниско доверие от всички общински дружества в рамките на Столична община. „Това е дружеството, което управлява парите на всички столичани, които ползват градски транспорт и дружеството, което е черната дупка на Столична община”, каза още той. Свиленски бе категоричен, че нивото на политическата корупция е доста по-високо и се надява, след като приключи одитът, съответните органи да вземат отношение по резултатите от него.
 
Таско Ерменков: Управляващите правят всичко възможно ЦГМ да не бъде във фокуса на обществото и проверките
 
    
Народният представител от левицата Таско Ерменков заяви, че е била използвана процедурна хватка за изпращане на предложението на БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ за извършване на одит на ЦГМ за разглеждане в комисия. „Управляващите продължават да правят всичко възможно темата за ЦГМ да не бъде във фокуса на общественото мнение, да не бъде във фокуса на проверките и НС, в лицето на неговото ръководство, прави опити за
замазване на тази политика. Криенето зад процедури е начин, по който те искат да си осигурят комфорт за ограбване и на България, и на София”, заключи Таско Ерменков. 
Източник:Frognews
 
Автомобилен транспорт

Служебният кабинет върна Бойко Рановски в Автомобилна администрация

Бойко Рановски се връща начело на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация, съобщиха Нова и бТВ.  Рановски бе освободен от поста в средата на февруари, като той самият обясни, че не е […]

ЖП транспорт

Железничари с отворено писмо до транспортния министър

На дневен ред може би е необходимо предприемането на стъпки за изготвяне и приемане на национална транспортна политика, както и актуализиране на търговските политики в железопътните дружества с цел привличане […]

ЖП транспорт

Бившият директор на НКЖИ Красимир Папукчийски стана зам.-министър на транспорта

Със заповед на министър-председателя Гълъб Донев са назначени трима заместник-министри. На длъжността заместник-министър на транспорта и съобщенията е назначен Красимир Папукчийски. Заемал е различни ръководни длъжности в Национална компания „Железопътна […]