Жега в столичния градски транспорт

От няколко дни дневните температури в София не са падали под 32 градуса. Имаше моменти, в които дори термометърът достигна 38-39 градуса. За това и климатиците в домовете и офисите в столицата работят без почивка.
 
Какво обаче се случва, ако се наложи да пътуваме с градския транспорт? Вариантите са два. Или климатиците в рейсовете не са пуснати и температурите са по-високи от тези навън, или е пуснато парно, което доближава температура близка до тази на Слънцето.
 
За това ни сигнализира наш читател. Точно в един от горещниците той се качил на автобус 10 ТМ. Колите на градския транспорт по тази линия не са от най-старите, които София познава. Напротив. От сравнително новите са. Като се качил в автобуса, човекът с учудване усетил, че парното е пуснато, тъй като от решетките му излизала струя горещ въздух.
 
Дали действително парното е било пуснато или шофьорът на автобуса е пуснал вентилацията, която е напълно ненужна, без да е пусната и климатичната система, можем само да гадаем.
 
Нова телевизия също излъчи репортаж за недопустимите температури в градския транспорт. Термометърът, който бяха използвали в рейс 204 показа 36 градуса. Освен че нямаше климатик, прозорците бяха неотваряеми.
 
Именно тези абсурдни условия, в които столичани са принудени да пътуват ни накараха да потърсим зам.-кмета по транспорта Любомир Христов. Пред София Topnovini.bg, той подчерта, че 35% от автобусите в София имат климатици.
 
„400 са автобусите в градския транспорт. От тях 126 са чисто нови. Според мен това са около 35 % от превозните средства на градския транспорт, които са оборудвани с климатични системи. Миналото лято този процент беше нула. В момента над 30% от автобусите, почти 90 % от тролеите и 20 нови трамвая са оборудвани с климатични инсталации“, каза той.
 
Дали обаче тези климатици се пускат не се знае, тъй като нито фирмите превозвачи, нито шофьорите от градския транспорт в София са задължени да ги пускат. През зимата обаче, ако термометрите паднат под дадени температури, са задължени да пуснат парно.
 
Христов отбеляза, че с оглед на това, че летният сезон в България напоследък бележи рекордни горещини, всеки договор за нови автобуси на Столичната община се изготвя с условието да бъдат оборудвани с климатици.
 
„Към частните превозвачи, които имат сключени договори през 2006 и 2007 г., не е имало задължително изискване превозните средства, които доставят да бъдат оборудвани с климатици. Съответно те нямат такива и няма как да ги включат“, посочи още той.
Източник: Topnovini.bg
Uncategorized

13 провалени и само 5 успешни процедури за пътнически подвижен състав са проведени от БДЖ в последните 6 години

септември 18, 2024

Михаил Рангелов Националният железопътен превозвач на България, БДЖ, през последните шест години е изправен пред сериозни предизвикателс…

борислав Гуцанов от трибуната на народното събрание
Избрани

БСП: България губи милиарди годишно от бездействие по важни транспортни проекти и проблеми с товарния трафик

септември 18, 2024

Изключително важни въпроси и нерешени с години проблеми се поставиха на проведеното по инициатива на ПГ на „БСП за България“ изслушване в…