Жега в столичния градски транспорт

От няколко дни дневните температури в София не са падали под 32 градуса. Имаше моменти, в които дори термометърът достигна 38-39 градуса. За това и климатиците в домовете и офисите в столицата работят без почивка.
 
Какво обаче се случва, ако се наложи да пътуваме с градския транспорт? Вариантите са два. Или климатиците в рейсовете не са пуснати и температурите са по-високи от тези навън, или е пуснато парно, което доближава температура близка до тази на Слънцето.
 
За това ни сигнализира наш читател. Точно в един от горещниците той се качил на автобус 10 ТМ. Колите на градския транспорт по тази линия не са от най-старите, които София познава. Напротив. От сравнително новите са. Като се качил в автобуса, човекът с учудване усетил, че парното е пуснато, тъй като от решетките му излизала струя горещ въздух.
 
Дали действително парното е било пуснато или шофьорът на автобуса е пуснал вентилацията, която е напълно ненужна, без да е пусната и климатичната система, можем само да гадаем.
 
Нова телевизия също излъчи репортаж за недопустимите температури в градския транспорт. Термометърът, който бяха използвали в рейс 204 показа 36 градуса. Освен че нямаше климатик, прозорците бяха неотваряеми.
 
Именно тези абсурдни условия, в които столичани са принудени да пътуват ни накараха да потърсим зам.-кмета по транспорта Любомир Христов. Пред София Topnovini.bg, той подчерта, че 35% от автобусите в София имат климатици.
 
„400 са автобусите в градския транспорт. От тях 126 са чисто нови. Според мен това са около 35 % от превозните средства на градския транспорт, които са оборудвани с климатични системи. Миналото лято този процент беше нула. В момента над 30% от автобусите, почти 90 % от тролеите и 20 нови трамвая са оборудвани с климатични инсталации“, каза той.
 
Дали обаче тези климатици се пускат не се знае, тъй като нито фирмите превозвачи, нито шофьорите от градския транспорт в София са задължени да ги пускат. През зимата обаче, ако термометрите паднат под дадени температури, са задължени да пуснат парно.
 
Христов отбеляза, че с оглед на това, че летният сезон в България напоследък бележи рекордни горещини, всеки договор за нови автобуси на Столичната община се изготвя с условието да бъдат оборудвани с климатици.
 
„Към частните превозвачи, които имат сключени договори през 2006 и 2007 г., не е имало задължително изискване превозните средства, които доставят да бъдат оборудвани с климатици. Съответно те нямат такива и няма как да ги включат“, посочи още той.
Източник: Topnovini.bg
Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]