Железопътна шизофрения

 

Странната идея на БДЖ за собствена компания за ремонти

В средата на септември в. "Стандарт" съобщи, че БДЖ възнамерява да създаде собствена компания за ремонт на локомотиви и вагони, защото частните заводи не искали да работят с нея. Сама по себе си идеята една зле управлявана и свръхзадлъжняла държавна компания да се захваща с нови дейности е трудна за аргументиране. А и допитване до сектора показва, че това съвсем не е така и всъщност по-скоро БДЖ не иска да работи с тях.

Подозренията са, че целта може да е да се разчисти сто за нов играч – фаворит за поръчките на холдинга, и такава звезда вече започва да изгрява – "ЖП тракция" е набързо лицензирана фирма за поддръжка на локомотиви, ръководена от бивши служители на разпадналия се жп бизнес на Васил Божков.

Появата на нова компания в сектора не е проблем, разбира се. Историята обаче е странна по няколко причини, основната от които е нелогичното поведение на БДЖ. То вече има дружество, в което участва с 49% за ремонт на електрически локомотиви, но не се разбира добре с него и двете компании дори водят дела. На пазара от години има и друг играч, специализиран в локомотивите, който е предпочитан от частните жп компании, но по някакви причини не успява да се класира при поръчките на БДЖ. Едновременно с това БДЖ през последната година предпочита да работи с новопоявила се фирма за поддръжка на локомотиви. Идеята за създаването на собствена компания не е подкрепена със сметки, като до момента подобни опити на БДЖ не реализират голям успех.

Тази железопътна шизофрения буди въпроси относно управлението на активите на БДЖ, като за държавно дружество с дългогодишна история всичко това едва ли може да се дължи просто на незнание. Остава въпросът дали зад историята има по-голям сюжет, или това е просто поредното леко излизане от коловозите на мастодонта.

Източник: http://www.capital.bg, 30.09.2017г.

ЖП транспорт

Олег Петков: За да управляваш успешно железниците, трябва да си професионалист и да си отговорен пред обществото

март 20, 2023

За да управляваш успешно държавен железопътен транспорт ти трябват две задължителни качества – Чувство за отговорност пред обществото и професионални познания и практически опит.       За съжаление през […]

ЖП транспорт

Положението в железниците ни е трагично – не достигат кадри, заплащането е мизерно

март 17, 2023

Има критичен недостиг на кадри в железниците, а тези, които са останали получават заплащане доста под средното в страната. Тази констатация бе изведена на преден план по време на кръгла […]

Автомобилен транспорт

Започва стрителството на православен храм във ВТУ “Тодор Каблешков”

март 17, 2023

На 27 март 2023 г. от 11:30 часа ще бъде направена първа копка и полагане на основен камък на православен храм „Всички български светии“ в двора на Висшето транспортно училище […]