Железопътната администрация осъдена на последна инстанция за отказан достъп до информация

ИА „Железопътна администрация" (ИАЖА) бе осъдена на последна инстанция за отказан достъп до обществена информация. С решение на Върховния админитративен съд е отхвърлена жалбата на агенцията срещу решение на по-долна инстанция, с която се задължава регулатора да представи на Асоциация „Приятели на железопътния транспорт" (АПЖТ) отчети за изпълнението на обществената услуга за превоз на пътници с железопътния транспорт.
 
Повод за искането на НПО-то бе разследване на „Класа", според което през 2011 г. от БДЖ са съкратили около 90% от субсидираните влакове, но въпреки това регулаторът не е взел мерки за коригиране на държавното финансире. Според договора за извършване на обществена услуга националният жп превозвач има за задължение да поддържа определено ниво на качество и брой влакове, срещу което получава от бюджета близо 170 млн. лв. Контролът върху спазването на договора е в съвместна комисия между ИАЖА и финансовото министерство.
 
След като стана ясно окончателното решение на съда от Асоциацията поискаха незабавна оставна на цялото ръководство на регулатора. „След като ни наричаха в официални писма некомпетентни и неразбиращи, съдът показа кой какъв е", коментира пред classa Варужан Апелян, председател на АПЖТ. Според него ръководството на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" доказа, че не защитава обществения интерес и прозрачността, заради което няма моралното право да ръководи националният железопътен регулатор.
Източник:  Classa.bg
Автомобилен транспорт

Новите електромобили Citroen за 6000 евро вече излязоха на пътя

Градският електрически автомобил Citroen Ami, представен от френската марка през февруари тази година, стана част от автопарка на услуга под наем. Самата кола е невероятно компактна. Размерите й са: дължина […]

Автомобилен транспорт

Българин надмина Tesla с електромобил, който вдига 500 км/ч и изминава 1000 км

Българин създаде нов уникално бърз спортен електрически автомобил, който вдига близо 500 километра в час и е с мощност от над 5000 конски сили. За сравнение един от най-продаваните електромобили […]

Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]