Добавят се нови маршрути, а жп транспорт се оказва добра алтернатива.
Прогнозира се двуцифрен ръст на товарите, превозвани с железопътен транспорт между Китай и Европа през тази година. 2920 влака се движели между януари и април тази година, като са превозени 262 000 TEU. Това е 24% повече спрямо предходната година, по данни на China Railway Group. Само през месец април 2020 г. товарните обеми на запад са нараснали с 58%, а на изток – 29%, общо 88 000 TEU.
Duisport съобщава, че седмичните влакове в Китай през април са се увеличили от 35-40 до 50, след края на блокирането в страната. „Разширихме услугите с влакове, за да включим и други китайски дестинации “, обясни главният изпълнителен директор на немското пристанище, Ерих Стейк, допълвайки, че жп транспорт става важна алтернатива на морските превози.
Андре Уилър, главен изпълнителен директор на Asia Pacific Connex, посочва, че цифрите на Duisport са „важен показател“, тъй като 80% от целия жп трафик извън Чунцин (Китай) преминава през ключовия пристанищен хъб. „Интересно е, че се добавят нови маршрути, тъй като жп транспорт се оказва добра алтернатива. Например Maersk наскоро въведе първата си железопътна услуга от Сиан (Китай) до Измир (Турция)“, добави той.
Тони Коул, ръководител Веригата на доставки на британската Davies Turner, заяви: „Ако поддържава това преразглеждане на маршрутите, означава, че с транзитно време от само 24 дни от Ухан (Китай) до Дартфорд (Англия), ще се предлага още по-конкурентно транзитно време.“
„Пряката ни железопътна услуга до Будапеща (Унгария) или Милано (Италия) става популярна и изпращаме частично натоварени контейнери директно до Дания“, посочва Зафер Енгин, ръководител Услуги с добавена стойност в DHL Global Forwarding China. Обемът на изток също нараства, тъй като пазарите в Китай и на други места в Азия бързо се възстановяват.
„Около 70% от товарите в Централна Азия пътуват през жп хъб Alataw Pass в Синдзян. Дигиталните обмени на документи намалиха митническите проверки от 12 на 6 часа, което предполага, че жп мрежа ще се използва, за да даде на Китай лидерство при въвеждането на 5G приложения“, коментира Уилър. Китай също така субсидира жп услуги. „Мисля, че субсидиите ще останат в сила най-малко до средата на 2022 г., тъй като това е периодът, до който се очаква глобалната търговия да се възстанови“, добави той.
Източник: logistika.bg