Жп линията Първомай – Свиленград няма всички разрешения за строеж

Въпреки че жп линията Първомай – Свиленград се строи от близо десет години и трябваше да е завършена в края на 2010 г. се оказва, че все още няма всички издадени разрешения за строеж. Това стана ясно от думите на министъра на транспорта Николина Ангелкова, която провери хода на строителството й.
 
Обектът е един от четирите високорискови по оперативна програма "Транспорт" и трябва да бъде завършен до края на 2015 г. за да няма загуба на средство. Заради факта, че не беше завършен през 2010 г. страната ни загуби 70 млн. евро по предприсъединителната програма ИСПА, но Еврокомисията разреши изпълнението му да продължи със средства по "Транспорт". При ново отлагане Брюксел няма да разреши да се ползват повече европейски средства, като дори има риск да се връщат всички пари по него, ако строителството не бъде изпълнено в срок.
 
По тази причина министър Ангелкова заяви, че ще направи всичко възможно да се ускори работата по проекта, като е поискала да се направи нова работна програма с ускоряване на темпото.
 
Целта е до края на октомври да приключи работата по пътния надлез в Димитровград, за да се облекчи трафикът в града, каза министър Ангелкова. Тя е имала среща с колегите от Министерството на регионалното развитие, които са обещали в кратки срокове да издадат нужните разрешения за строеж на жп линията.
 
В момента се ремонтира жп гарата в Димитровград, като работата е разделена на два строителни етапа – северен и южен. По първия са изпълнени 80% от дейностите и три коловоза вече са въведени в експлоатация. Очаква се в началото на следващата година гарата да бъде напълно завършена.
 
Обектът е част от първа позиция на жп линията Димитровград – Харманли, чието строителство възлиза на над 142 млн. лв. без ДДС (с 10% непредвидени разходи).
 
Физическото изпълнение се оценява на около 60%. Между Димитровград и жп гара Нова надежда има изградена и пусната в експлоатация близо 3.5 км жп линия, а до края на годината ще бъдат завършени още 10 км.
 
По позиция 2 Харманли – Свиленград бе направен оглед на жп мостовете при река Марица, положеният нов железен път и контактна мрежа. Стойността на договора за строителство е над 122 млн. лв. без ДДС (с 10% непредвидени разходи), а общото физическо изпълнение е около 45%.
 
Третата позиция, обхваща изграждането на тягови подстанции в Симеоновград и Свиленград и разширение на съществуващата в Димитровград. Министър Николина Ангелкова инспектира строителните дейности по тях, като подчерта, че изпълнителят трябва да положи всички усилия за ускоряване на работата.
 
Проектът трябва да приключи до края на 2015 г., което го превръща в един от високорисковите за изпълнение по ОП "Транспорт“. По тази причина министър Николина Ангелкова се запозна на място с проблемите и организацията на работа на изпълнителя още в първите дни след като пое поста.
 
Основен приоритет е продължаване на преговорите с кредиторите на БДЖ е получаването на нотификация от Европейската комисия за отпускане на държавна помощ на дружеството, каза Николина Ангелкова в отговор на въпрос.
Източник: Mediapool.bg
Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]

Въздушен транспорт

Съветът по транспорт към БСП: Само неотложни мерки сега ще запазят работните места в сектора

На няколко сектора ще бъде разделен Съветът по транспорт, информационни технологии и съобщения към Националния съвет на БСП. Железопътният транспорт, автомобилният, водният и въздушният са диференцирани като категории под шапката […]