Зоните за платено паркиране без концесия

Зоните за платено паркиране в градовете няма да могат да бъдат давани на концесия, решиха депутатите по време на днешното заседание на комисията по бюджет и финанси. На него бяха приети на второ четене промени в Закона за движение по пътищата, където е регламентирана услугата. 
 
В първоначалния законопроект, внесен от депутата от ГЕРБ Станислав Иванов, съществуваше възможност въпросните площи да бъдат давани на концесия. Това предложение обаче породи огромно обществено недоволство и в крайна сметка депутатът сам предложи идеята му да отпадне.
 
Другата новост, която се въвежда с промените в закона, е, че формулировката "такса" за стойността на услугата отпада и се заменя с "цена".
 
Станислав Иванов припомни, че досегашното определение дава възможност подобни услуги да бъдат отменяни от съда, защото ако са такси по Закона за местните данъци и такси, трябва да са разходоориентирани. В този случай цената на платеното паркиране в столицата трябва да е по-ниска от сегашните 2 лв. за час в "синя" и 1 лв. в "зелена" зона. Парадоксът е, че тези, които плащат за "синя" и "зелена" зона, на практика субсидират цената на билетите за градски транспорт.
 
Със събраните средства от столичните зони за платено паркиране се дофинансира градският транспорт и така цената на билета в столицата струва 1 лев. "Това е социална услуга за гражданите, за да могат да ползват градския транспорт", изтъкна депутатът от ГЕРБ.
 
Решението каква да е цената за паркирането в платените зони се взима от общинските съвети.
Източник: Банкеръ
Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]