226 хил. лв. е дал столичният градски транспорт за реклама

 

Разходите на ЦГМ за консултанти са скочили двойно миналата година – на 425 хил. лв.

Обезглавеното след скандал с нагласена обществена поръчка транспортно дружество на Столичната община е платило 225 600 лв. с ДДС, за да се рекламира в медиите. Сумата е платена от началото на 2015 г. до края на май тази година, става ясно от отговорите на Центъра за градска мобилност, предоставени на "Сега" по Закона за достъп до информация и поискани след като в медиите се появиха реклами на картите за градски транспорт след поскъпването на билета. Според финансовия отчет на дружеството за м.г. са платени едва 20 хил. лв. за реклама за цялата минала година.

Кметът Йорданка Фандъкова поиска през май оставките на всичките петима управници в Центъра за градска мобилност след скандал с нагласена обществена поръчка за спирки. Заради нея оставки подадоха депутатката от ГЕРБ Ирена Колева, чийто съпруг спечели търга, и заместникът на Фандъкова по транспорта Любомир Христов. Кметът назначи проверка на обществените поръчки в ЦГМ, но не на всички, а само на произволно избрани (включително и тази за спирките) за общо 1.2 млн. лв. Засега е ясно, че и при три са открити нарушения. Детайли обаче няма, защото въпреки обещанията за прозрачност Фандъкова няма намерение да представи публично резултатите.

Макар съмненията за злоупотреби да се потвърждават с проверката на кмета, Столичният общински съвет не отмени решението си за поскъпване на билетчето на 1.60 лв. от юни. Заради тях обаче и Сметната палата ще проверява транспорта в София.

Сериозни разминавания обаче има в отговорите, получени от "Сега", и данните във финансовия отчет на ЦГМ. Например временният шеф на ЦГМ Румяна Милова посочва, че за 2015 г. на граждански договор в ЦГМ са назначени 19 души, които са получили за свършената работа 58 хил. лв. В отчета пише, че разходите за м.г. за граждански договори са само 20 хил. лв. (не се посочва за колко лица). Пак от отчета става ясно и че през м.г. разходите на дружеството за консултантски договори са скочили над два пъти – изплатени са 425 хил. лв., а през 2014 г. това перо е струвало 206 хил. лв. Общо разходите за външни услуги на транспортното дружество са близо 3.9 млн. лв. Любопитно е, че разходите за охрана са намалели наполовина – от 1.2 млн. лв. на почти 670 хил. лв.

Разминаване има и в данните за заплатите. В отговора до "Сега" се посочва, че разходите за трудовите възнаграждения на служителите в ЦГМ за м.г. са в размер на малко над 9.3 млн. лв., включително и допълнителните възнаграждения над основната заплата. В отчета пък сочат, че разходите за възнаграждения и осигуровки за м.г. са близо 13.8 млн. лв. Отделно само за осигуровките на служителите си ЦГМ е платило 7.4 млн. лв. В дружеството работят общо 1269 души, като от тях ръководители са 61, като спрямо предходната година общият брой е нараснал с 47 души, а началниците са намалели с двама.

Източник: http://www.segabg.com, 11.07.2016г.

Автомобилен транспорт

Одобриха трасето на АМ “Хемус”, минаващо през област В. Търново

Министерство на регионалното развитие и благоустройството даде зелена светлина на проекта за изграждане на трасето на АМ “Хемус”, което ще преминава през региона. Това стана факт, след като беше одобрен […]

ЖП транспорт

Автомати за електронни билети за БДЖ за 400 хил. лв. не е предвидено къде да бъдат монтирани

Д-р Людмил Иванов, председател на Асоциацията по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия; проф. Симеон Ананиев, Асоциация на предприятията в железопътния транспорт, Бизнес старт, 24.02.2021 Автомати за електронни билети за […]