3 години влаковете на БДЖ са без застраховка за щети в движение

На тежките констатации в доклада председателят на Съвета на директорите на БДЖ Велик Занчев отговаря, че анализ на тогавашното ръководство показал ясно – нужда от допълнителна застраховка за влаковете в движение няма. Целесъобразно е да се сключи такава за влаковете, само докато са на престой в депо заради зачестилите кражби.
 
Велик Занчев, предс. на СД на Холдинг “БДЖ”: Те са преценили, че допълнителните пари, които ще се платят за покриване на допълнителни рискове са много повече от застрахователните събития, които са били през този период и във времето това мисля, че се е доказало – някъде около 17 млн. допълнителен ресурс е щяло да изтече от дружеството, а пък застрахователните събития мисля, че са били някъде около 3 млн. и нещо за този период.
От “Булстрад” посочиха, че са изпълнили условията на обществената поръчка, така както те са били поставени, и нямат никакви притеснения за законността на договорите.
 
Иво Груев, чл. на УС на “Булстрад Виена Иншурънс Груп”: Тази обществена поръчка е минала през всичките вътрешни процедури, механизми, изисквания, съгласувания, извървява целият закоконов път. По най-добрият и адекватен начин ние сме отговорили на изискванията на възложителя, поради което ние сме избрани за нея и нямаме абсолютно никакви притеснения в тази посока.
Бившият шеф на Изпълнителната агенция “Железопътна администрация” Симеон Ананиев не знае случай железница в Европа да не застраховка влаковете си, докато те са в движение.
 
Симеон Ананиев, бивш началник на ИА “Железопътна администрация”: Практиката е да има и т.н. презастраховка, тъй като хората си пазят подвижния състав. Нямам спомен да е имало нюанси в застраховката, в смисъл застраховката е за подвижния състав, което означава, че когато се движи.
Данаил Папазов, по чието време като министър стартират одитите, има свое обяснение за така сключената застраховка – пестене на средства.
 
Данаил Папазов, бивш министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Проблемът тук е, че – аз не съм в детайли, – защо точно такава застрахователна полица е била направена, защото не е тайна, че в БДЖ постоянно има недоимък на средства, може би и това е една от обективните причини.
Какви са били обективните причини – изяснява Софийската градска прокуратура. През септември 2014 г. тогавашният министър Николина Ангелкова предава доклада на държавното обвинение. По случая е образувана проверка.
Източник: БНТ
Градски транспорт

БТПП се включва в проект за изграждане на градска железница в София

Българска търговско-промишлена палата (БТПП) се включва в проекти за изграждане на градска железница в София, подобряване услугата в крайградските райони на столицата и скоростни ЖП връзки. Проведе се среща между […]

Автомобилен транспорт

Въпреки COVID-19: Заплатите на шофьорите в столичния транспорт скачат с 10%

„Продължава изпълнението на споразумението, прието през 2019 г., за увеличението на заплатите на работещите в градския транспорт от 1 март 2021 г. с 10%“. Това бе потвърдено на среща между […]