7 месеца трябват на „БДЖ“ да спре нерентабилните влакове

Спирането на нерентабилните влакове и съкращаването на служители на "Холдинг БДЖ" ще отнеме около седем месеца. Това съобщи изпълнителният директор на компанията Владимир Владимиров в интервю пред "Труд".
 
Причината за това е намалената с 40 млн. лв. държавна субсидия за дружеството за идната година, което налага спирането на съществуващи в момента влакове и съкращаването на служители.
 
Владимиров допълва, че на съкратените служители трябва да се изплатят по 6 заплати, независимо от размера на субсидията.
Той допълва, че съкратените преди време нерентабилни влакове при кабинета "Орешарски" отново са били върнати в разписанието.
 
"Съжалявам за това, че нямаше последователност при провеждането на реформите, които започнахме. Практически те са или забавени, или напълно спрени", анализира Владимиров, който оглавяваше БДЖ и при предишния кабинет "Борисов".
Той посочва и че е изоставен процесът по съкращаване на служители, при който на мястото на пенсионираните, не се назначават нови хора. Изоставена е и продажбата на ненужни активи.
В момента отново са изготвя план за това.
 
В момента дълговете на компанията са 565 млн. лв. като 375 млн. лв. от тях са към банки. Владимиров посочва, че капиталовата субсидия от държавата ще се използва за погасяване на част от заемите, тъй като е късно да се планира придобиването на активи.
 
Владимиров не е оптимист, е компанията в обозримо бъдеще ще може да купи нови вагони.
Източник: Дневник
ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]

ЖП транспорт

Много скъпо. Много бавно. Много опасно. Що е то? БДЖ трябва да умре…

Какво се случи след – продължение на историята от 2016 г. Компания Български държавни железници (БДЖ) e един от редовните сюжети на „Черната книга на правителственото разхищение“. Годишното издание им посвети […]