Amazon увеличи използването на железопътен и морски транспорт с 50% през 2023 г., като разпространява продуктите си по повече от 100 железопътни линии и повече от 300 морски маршрута. Промяната е допринесла за намаляване на въглеродните емисии на гиганта в електронната търговия с 50%.
Мрежите на компанията са особено силни в Европа, където Amazon е развила партньорства с европейски железопътни и морски превозвачи, включително Cargo Beamer, VIIa, Mercitalia Group, Grimaldi, Stena Line, DFDS и други.
„Като пренасяме продуктите по море или по железница, вместо по шосе с камиони, можем значително да намалим въглеродния си отпечатък“, заяви Amazon в съобщение за пресата. „Средно използването на железопътен или морски маршрут за транспортиране на пакети или инвентар ни помага да намалим въглеродните емисии с почти 50%.“
За да се осъществи морският и железопътният транспорт, Amazon използва ремаркета, които могат да се прехвърлят между кораби, товарни влакове и камиони. Обикновено ремаркетата се товарят в центровете за доставки на Amazon, преди да бъдат отнесени до морски или железопътен терминал, откъдето товарът пътува с кораб или влак до друго пристанище и се поема от шофьори.
Транспортните маршрути се проектират така, че товарът да изминава най-дълги разстояния по железница или море, което намалява времето за шофиране и позволява на Amazon да наема местни шофьори.
Amazon заяви, че железопътният и морският транспорт са все по-важни за пренасянето на продукти между обектите, включително и за нейните малки търговски предприятия. Според компанията 60% от всички платени единици в Amazon са от независими продавачи, предимно от малки и средни предприятия.