Министерството на транспорта , информационните технологии и съобщенията работи по изработването на национална транспортна система. Това каза по време на кръгла маса на тема „Европейски път за „БДЖ Пътнически превози": отвъд злободневните проблеми" заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев , предаде репортер на Агенция "Фокус". "Аз ще се върна малко по-назад в годините от институционалното разделение на железопътния транспорт именно от 1 януари 2002 година. Тогава бе извършено едно разделение на инфраструктурен оператор и на БДЖ.
Беше извършена една реформа в условията на намаляващ дял на железопътния транспорт, както в товарните, така и в пътническите превози. Вследствие на цялата тази реформа, се получиха някои колизи в технологичен и финансов план. Към днешна дата наблюдаваме едно развитие, което не е паралелно в инфраструктурното предприятие и държавния превозвач", обясни Гинев. По думите му, инфраструктурата инвестира много европейски средства в трансевропейските коридори, а БДЖ изостава.
Той посочи, че не са се получили опитите за определяне на БДЖ като бенефициент на европейски средства за закупуване и на подвижен състав. "Ръстът на товарите на "БДЖ Товарни превози" е около 2%. Делът на частните превозвачи е около 50%. 8% е ръстът на превозените товари за миналата година. Министерството на транспорта , информационните технологии и съобщенията работи по изработването на национална транспортна система. Целта е така да бъде изработен планът, че да има съгласуване между разписанията на влаковете и автобусите и да се увеличат пътниците в железопътния транспорт".
Източник: Focus-news.net