Автомати за електронни билети за БДЖ за 400 хил. лв. не е предвидено къде да бъдат монтирани

Д-р Людмил Иванов, председател на Асоциацията по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия; проф. Симеон Ананиев, Асоциация на предприятията в железопътния транспорт, Бизнес старт, 24.02.2021

Автомати за електронни билети за БДЖ за 400 хил. лв. не е предвидено къде да бъдат монтирани. Това стана ясно от разговора с д-р Людмил Иванов, председател на Асоциацията по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия и проф. Симеон Ананиев, Асоциация на предприятията в железопътния транспорт, в предаването „Бизнес старт“ с водещ Живка Попатанасова.

„Поръчката за над 400 000 лева е за 30 автомата за електронни билети. Но към момента са монтирани 18 и остават още 12 от тях. Проблемът при поръчката е, че не е предвидено къде точно да бъдат монтирани тези автомати“, обясни д-р Любомир Иванов.

Двамата гости се обединиха около тезата, че България изостава от европейските железници с между 15 и 20 години, като страната има нужда от модернизация в сектора. 

„През миналия програмен период беше планувано да се завърши линията между София и Пловдив. Това трябваше да се случи между 2014 г. и 2020 г., а ние ще бъдем свидетели на първата копка през 2021 г. Надявам се до 2024 г. да бъдат готови, но аз лично съм скептичен и очаквам да има закъснение“, коментира д-р Иванов.

„България се намира много назад, изостава от европейските железници. Т.нар. ниво 1 беше в европейските железници преди 15 години. Сега те са вече на ниво 2, някои от тях се развиват и до ниво 3. Ако искаме да мислим напред, трябва и България да заложи ниво 2. Но у нас има една съпротива“, допълва проф. Ананиев.  

Той заяви още, че до 2030 г. всички жп линии в страната, трябва да са снабдени с необходимите системи за безопасност и сигурност, като част от проект, който включва задължително изграждането на европейска система за управление на железопътния трафик.

„Това са системи, при които тотално се променя начина на организация и управление на влаковото движение. Всичко става автоматизирано. Но същата модерна техника трябва да бъде въведена не само в инфраструктурата, а също и при локомотивите“, казва проф. Ананиев.

По думите му трябва да има комплексен подход, а у нас не се говори за обучението на кадрите и подготовката да работят с тези системи, което също е важна част от процеса.  

Целия разговор вижте във видеото.

https://www.bloombergtv.bg/a/16-biznes-start/89534-balgariya-izostava-ot-evropeyskite-zheleznitsi-s-okolo-20-godini?fbclid=IwAR3-XxCcaPD4CI4FgLDFwj01u8Nn1lT_tqLOZdW25307XI1HZ8To4Y_wJlU

Източник: Bloomberg TV