България избра пътищата вместо железницата

автомагистрали българия жп

България инвестира четири пъти повече в автомагистрали отколкото в жп мрежа, според доклад на „Грийнпийс“

От 1995 до 2021 г., България е инвестирала 9,6 млрд. евро в разширяването на автомагистралната си мрежа и само 2,4 млрд. евро в обновление и разширение на железопътните линии, сочат данни от неправителствената организация „Грийнпийс“. В резултат на това, магистралите у нас са нараснали с 157%, докато жп мрежата е намаляла с 6%.

„Грийнпийс“ изтъква, че европейските страни като цяло са приела същата практика – инвестиции в пътищата са с 66% по-големи от тези в жп мрежата от 1995 г. насам. Това допринася за значително увеличение на автомобилния трафик, който от своя страна е отговорен за 72% от транспортните емисии на парникови газове. В сравнение, влаковете произвеждат едва 0,4% от тези емисии.

Бъдеще на железопътните траверси

Основната проблематика, която „Грийнпийс“ иска да акцентира, е намаляването на влаковата мрежа с 6,5% в цяла Европа и с 6% в България, при едновременно увеличаване на автомагистралите с 60% на европейско ниво.

Така организацията подчертава необходимостта от преосмисляне на инвестициите в транспортния сектор, с оглед на устойчивост и защита на околната среда.

ЖП транспорт

София посреща Железопътен форум 2024: Международни експерти обсъждат бъдещето на жп оперативната съвместимост

ноември 6, 2024

На 8-9 ноември 2024 г. в София ще се проведе “Железопътен форум 2024” на тема “Бъдещето на железопътната оперативна съвместимост: 25 години опит …