Българските превозвачи се опасяват от исканията на Макрон

Директивата за командироването под формата на уж социална справедливост има скрит подтекст, а той е българските превозвачи да бъдат докарани до състояние на фалит и всички техни шофьори да отидат да работят за фирми от старите страни – членки на ЕС, предупреди изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев по „БлумбъргТВ България“. Ако директивата за командироване на мобилните работници бъде приета, ще бъде много сериозен удар върху българския транспортен бизнес. И ние в никакъв случай няма да подкрепим такива действия от страна на нашите компетентни органи, закани се той. Според Арабаджиев целта на директивата е превозвачите от Централна и Източна Европа да бъдат изхвърлени от европейския пазар, за да могат после поради огромния недостиг тези свободни шофьори да отидат и да работят във фирмите от Франция и Германия. И така те ще ни изхвърлят. Няма да бъдем конкурентоспособни и това ще доведе до масови фалити в сферата на международния транспорт, би тревога изпълнителният директор на Превозваческия съюз. Командироването не е подходящо за мобилни работници, а за такива, които престояват определен период в дадена страна – например строителна фирма, която работи няколко месеца, поясни Арабаджиев. При положение че международният транспорт осигурява 14-15 % от БВП на страната, при всички положения рестриктивните мерки ще доведат до фалити и всичко ще пострада надолу по веригата, предупреди още шефът на Съюза на международните превозвачи , цитиран от Днес.бг.