БДЖ предизвика ужас в цяла България

По всички линии на българската железница пътническите влакове се движат със закъснения, сигнализира „Труд“. Проверка установи, че проблемът е най-малко от десетина дни, а треновете вървят със забавяне от 15-20 до 70 минути.Основна причина е липсата на локомотиви . Годните машини, с които в момента разполага БДЖ , са по-малко от броя на всекидневните курсове, извършвани в страната, обясниха служители на железница . Влаковете , заминаващи от начални гари – София, Пловдив, Варна и др., са принудени да чакат да пристигне композиция, от която да се разкачи работеща машина, да бъде закачена на съответния влак и той да може да отпътува с клиентите на БДЖ . Екипи от поддръжката на инфраструктурата на превозвача заявиха, че този процес отнема време, машинистите тръгват със закъснение, а ефектът е верижен и по останалите направления, тъй като на междинни гари влакове за по-малки населени места трябва да изчакват машините от основните направления, за да се прехвърлят пътниците. Извън локомотивите, които са в движение, в депата на БДЖ отлежават такива, които са за основен ремонт. Поправката им е скъпа, а частите често са втора употреба, но превозвачът ги взема на баснословни цени заради предварително уредени тръжни процедури, разказаха служители на железница , пожелали анонимност. Заради недобре обезпечена железопътна инфраструктура е издадена заповед влаковете да се движат с големи ограничения в редица участъци, а в други вдигат максимум до 100 км/ч. По този начин наваксването на закъснения, каквато практика имаше доскоро, става невъзможно.

 

http://www.konkurent.bg, 27.09.2016г.