Новото ръководство на БДЖ реши да поднови една от най-съмнителните обществените поръчки на бившето ръководство на компанията – за ремонта на електрическите и дизеловите мотриси „Дезиро“ на „Сименс“.
Процедурата, която се точи от началото на януари 2017 година, е с внушителния бюджет от 137 милиона лева.
След освобождаването на предишния борд на директорите, жп превозвача, новият мениджмънт дълго умуваше дали да не спре обществената поръчка и дали да не я раздели на четири отделни лота, което щеше да ускори много изпълнението ѝ. Реалността обаче е друга – през последните седмици явно интересите сделката да продължи по схемата „Владко и Велко“ са надделели.
В последния работен ден на миналата седмица – четвъртък, „БДЖ-Пътнически преводи“ са взели решение да започнат директни преговори за ремонта на мотрисите „Сименс“ с две компании – румънския клон на френския гигант „Алстом“ и унгарското поделение на швейцалската „Щадлер“.
На основание чл. 55, ал. 2 те са поканени в 60-дневен срок да подадат първоначални оферти за участие в процедурата, от която на по-ранен етап бяха отстранени самият доставчик на влаковете „Сименс“ и българския жп завод „Експрес Сервиз“-Русе.
За 24 юли БДЖ са насрочили отварянето на първоначалните оферти на двамата участници допуснати до прякото договаряне. Те трябва да са валидни за срок от поне 6 месеца след датата на подаване на предложенията.
Според източници на OFFNews двете компании, поканени за участие в процедурата, вече са се срещали с ръководството на БДЖ. Имало е и заплаха със съдебно обжалване, в случай че сегашната процедура за ремонта на „Дезирата“ бъде спряна. Любопитното е, че и двата европейски производителя са били придружени от един и същ български представител – мениджър на компанията „Жп Тракция“, която през последните години спечели по доста интересен начин милионни поръчки на националния превозвач.