БДЖ се връща в 2010 г., предупреди шефът й

 

Около 1500 служители на БДЖ ще бъдат съкратени, ако субсидията остане 140 млн. лева за 2015 г., предупреди директорът на дружеството

Загубите на “Холдинг БДЖ” ЕАД отново растат и дружеството практически се връща в една ситуация около края на 2010 – началото на 2011 г. Това заяви изпълнителният директор на холдинга Владимир Владимиров в предаването „Денят започва” по БНТ. Той припомни, че през 2010 г. са започнати реформи в системата, инерцията от които е продължила до 2013 г., но за съжаление, сега се наблюдава обратно връщане към нарастване на загубите.

Към момента задълженията на компанията към кредиторите са 370 млн. лв.

По думите му не са верни твърденията, че субсидията за БДЖ ще бъде 500 млн. лева. В прогнозния бюджет за 2015 г. тя е 140 млн. лева, докато за тази година е от 180 млн. лева, т.е. има намаление от 40 млн. лв., обясни  Владимиров.

Той заяви, че ако БДЖ трябва да се впише в транспортна услуга в рамките на 140 млн. лв., е необходимо да има преходен период и той не може да бъде по-малък от една година.

„Намаляването на субсидията означава спиране на влакове. Спирането на влакове означава намалавяне и на броя персонал. За да се извърши това, чисто технически са необходими поне 7 месеца, за да се проведат всички преговори със синдикатите, тъй като има колективен трудов договор, който не позволява на ръководството да прави съкращения. След което, ако има добра воля, ще бъдат изплатени 4-6 заплати на съкратените, което означава, че до края на годината няма да има икономически ефект ефект от тази мярка“, заяви шефът на БДЖ.

Още по темата
Съкращават 220 влака и 2000 работници в БДЖ, ако не се увеличи субсидията

„Ако субсидията остане 140 млн. лева за 2015 г., трябва да бъдат спрени 140 влака и да бъдат освободени 1 500 служители. Това не е липса на средства, а държавна политика. Държавата определя в какъв размер иска да бъде услугата, която БДЖ предоставя. Ако размерът е за 140 млн. лева, трябва да бъдат спрени тези 140 влака и да бъдат освободени 1 500 души”, заяви Владимиров.

Той изрази надежда държавата да вземе друго решение и за БДЖ да има един преходен период, за да може системата да се адаптира. Дори да има преходен период обаче отново трябва да бъдат спрени тези влакове и да бъдат освободени тези хора, за да може БДЖ да се впише в субсидията от 140 млн. лв. от 2016 г., предупреди той.

Владимиров обясни, че ще бъдат спрени онези влакове, които имат най-ниска рентабилност и най-малък социален ефект. По думите му задачата не е лесна, но в рамките на месец януари дружеството ще се справи с нея.

Той коментира още, че реформите не са свързани само с намаляване на броя на служителите, а дружеството трябва да се освободи от всички излишни активи, които носят допълнителни разходи. По думите през 2015 г. БДЖ ще започне продажбата на тези активи, като процесът вероятно ще продължи и през 2016 г.

Собствените приходи на пътническите превози са 40-45 млн. лв. на година, което той определи като малко.

Източник: http://www.investor.bg, 16.12.2014г.

Градски транспорт

БТПП се включва в проект за изграждане на градска железница в София

Българска търговско-промишлена палата (БТПП) се включва в проекти за изграждане на градска железница в София, подобряване услугата в крайградските райони на столицата и скоростни ЖП връзки. Проведе се среща между […]

Автомобилен транспорт

Въпреки COVID-19: Заплатите на шофьорите в столичния транспорт скачат с 10%

„Продължава изпълнението на споразумението, прието през 2019 г., за увеличението на заплатите на работещите в градския транспорт от 1 март 2021 г. с 10%“. Това бе потвърдено на среща между […]