Противопоставяме се на приетото на 17-и май от Министерски съвет решение за започване на процедура за концесията на летище София, с прихода от която евентуално да бъдат покрити дълговете на БДЖ, съобщиха от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт. Основният ни мотив е фактът, че в момента тече процедура по създаване на транспортна стратегия на страната до 2030 г., а концесията не е била посочена като стратегически приоритет в нито един документ. Тази процедура не е определена като цел и в новата Оперативна програма Транспорт 2014 – 2020 г.
Интересно е дали МТИТС действително ще изпрати до ЕК писмо, обвързващо концесията на летището с дълговете на БДЖ, признавайки че средства за железницата няма и тя не е приоритет на правителството?
Дали всичко описано до тук е доказателство за непоследователност и липса на прозрачност или пък за последователно водена грешна/неправилна политика. От друга страна отново остава скрита истината защо са натрупани дълговете на БДЖ и че Железницата не е виновна сама по себе си за лошото управление на мениджърите, назначавани от министъра на транспорта, както и за взетите кредити основно за влаковете „Сименс” без държавна гаранция с пълната яснота, че те няма да могат да бъдат изплатени.
Във връзка с концесията опасенията ни са, че правителството е изправено пред заплахата да направи най-голямото ни летище неконкурентоспособно, тъй като процедурата предвещава нарастване на летищните такси.
Същото опасение преди дни изказа и една от най-големите нискотарифни авиокомпании, опериращи у нас (Ryanair). От компанията посочиха, че обмислят жалба до Европейската комисия по този повод.
Още по темата: "Райънеър" заплаши с жалба до ЕК заради "България ер"
БСП: Правителството да замрази концесията на Летище "София"
BIG5.BG научи: ГЕРБ дава летище „София“ на ТИМ
Считаме, че процедурата е под съмнение за прозрачност и законосъобразност, тъй като банкови сметки на дружеството на обща стойност 52 484 000 лв. са запорирани към 31 декември 2015 г.
Това става ясно от проверка в търговския регистър (Приложение 1) и Годишния финансов отчет на дружеството за миналата година.
Източник : www.big5.bg