Без допълнителна такса за акостиране на ро-ро кораби на румънското пристанище „Бекет“

Няма да бъде въвеждана допълнителна такса за акостирането на ро-ро кораби в пристанище "Бекет". Това договори министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова с Ливиу Драгнеа, заместник министър-председател и министър на регионалното развитие и публичната администрация на Румъния. В рамките на едноднивното си посещение в Букурещ тя се срещна и с Еуджен Теодоровичи, министър по европейските фондове, и Драгош Титеа, държавен секретар на Министерството на транспорта на Румъния. 
 
Румънската страна планираше да въведе такса в размер на 150 евро за акостиране на ро-ро кораби в пристанище Бекет. За това алармираха преди дни браншовите организации във водния транспорт по време на среща с министър Ангелкова. Според данни на бизнеса, след пускането в експлоатация на моста „Нова Европа" при Видин – Калафат, значително е намалял трафикът през ферибота Оряхово – Бекет и въвеждането на новата такса би довела до фалит фериботния комплекс, заради значителното оскъпяване на услугата. Поради важността на въпроса, Николина Ангелкова се ангажира с неговото бързо решаване и поиска спешна среща с румънските си колеги, резултата от която е именно решението на румънската страна допълнителната такса от 150 евро да не бъде въвеждана. 
 
По време на срещите си министър Ангелкова обсъди съвместният проект между България и Румъния за подобряване на корабоплаването по река Дунав. В момента във финална фаза е подготовката на апликационната му форма за кандидатстване по Механизма за свързана Европа още при първото набиране на проектни предложения. В момента румънската страна работи по необходимата документация, като се предвижда индикативно 85 млн. евро да бъдат насочени за отстраняване на критичните участъци в българската част на реката. Подобряването на корабоплаването по река Дунав е много важно както за двете държави, така и за развитието на вътрешно-водните пътища на Европейския съюз. Поради неговото трансгранично значение и ефект върху един от най-екологичните транспорти – водния, той отговаря на всички изисквания на Механизма за свързана Европа и има реален шанс да получи финансиране от резервиваните 406 млн. евро за български проекти в сектор "Транспорт". 
 
Именно задълбочаване на сътрудничеството при кандидатстване за европейско финансиране от двете страни беше основен акцент на срещата на Николина Ангелкова с министъра по европейските фондове Еуджен Теодоровичи. Координираните действия между България и Румъния са много важни особено при кандидатстване по Механизма за свързана Европа в сектор "Транспорт". По тази причина бе договорено страните да се подкрепят пред Европейската комисия при подаване на проектни предложения и съвместно да работят за набелязване на приоритетните трасета.
По време на срещата на министър Ангелкова с вицепремиера Ливиу Драгнеа, бе договорено и в най-кратки срокове подписването на Меморандум за сътрудничество за построяването на 2 нови моста над река Дунав между градовете Силистра – Кълъраш и Никопол – Турну Мъгуреле. Реализацията на двата проекта би могла да се финансира чрез публично-частно партньорство.
Източник: Cross.bg
Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]

Въздушен транспорт

Съветът по транспорт към БСП: Само неотложни мерки сега ще запазят работните места в сектора

На няколко сектора ще бъде разделен Съветът по транспорт, информационни технологии и съобщения към Националния съвет на БСП. Железопътният транспорт, автомобилният, водният и въздушният са диференцирани като категории под шапката […]