Билетите за влак включват застраховка, припомнят от БДЖ

Превозният документ на всеки пътник на "БДЖ – Пътнически превози" ЕООД доказва наличието на договор за превоз, в чиято цена е включена и застраховка при злополука, припомнят от БДЖ.
 
Пострадалите пътници при инцидента с международния влак София – Истанбул, могат да получат своето застрахователно обезщетение, като представят във всеки един от клоновете на ЗАД "Виктория" следните документи: медицинско удостоверение от съответното болнично заведение, в което са били настанени; превозен документ за пътуване /железопътен билет или железопътна карта/; издаден акт за транспортна злополука при условията на застрахователния договор. Този документ се попълва от съответните длъжностни лица в "БДЖ – Пътнически превози" ЕООД.
 
Подробна информация за попълването на акта за транспортна злополука, може да бъде получена на телефон: 0889 221 249 – отдел "Безопасни условия на труд" – "БДЖ – Пътнически превози" ЕООД.
 
Координатите за връзка със ЗАД "Виктория" са следните: тел. 0700 19 577; факс (02) 981 12 47.
 
Междувременно най-тежко пострадалата в снощния инцидент на гара Пловдив – 65-годишната Ангелина Маджурова от Димитровград, заяви, че ще съди железниците. Жената е със счупен нос и гръдно-коремни травми. Другите ранени са петима румънци с дете, германец, испанец и португалец. Според специалистите по чудо няма жертви.
 
Точно в 21,40 ч при смяна на електрическия локомотив с дизелов спирачките на 40-годишната съветска машина отказват и тя се забива с 15-20 км/ч във вагоните с пътници. Вътре са общо 60 души. "Толкова силен беше сблъсъкът, че отхвърчах и се ударих в седалките. Рукна кръв от носа ми. Две рула тоалетна хартия не успяха да спрат кръвотечението", разказа пред "24 часа" Маджурова.
При удара се счупват прозорец и врата във вагона. Пътниците изпадат в шок. Сред пострадалите е и 5-годишно румънско момченце.
 
От БДЖ твърдят, че причината за сблъсъка е техническа. Самият локомотив е със запечатани кабини.
 
Води се следствие. 32-годишният машинист и помощникът му са разпитани във Втори РУП-Пловдив.
 
Дизеловият локомотив е произведен 1974 година. Няколко техници го оглеждаха, но деформации по него не се виждаха.
 
По злополучния вагон също не се забелязват видими поражения. Назначена е комисия от министерството на транспорта, която разследва инцидента.
 
Източник:  novinite.bg