Тежката машина на турската бюрокрация при влизане и излизане на българските тежкотоварни камиони (ТИР-ове) в Турция е един от основните проблеми на превозвачите. За това алармира генералният директор на Българската асоциация за международни превози и пътищата (АЕБТРИ) Пламен Цалков.
Проблем пред превозвачите е неспазването на изискванията на спогодбата за работно време и едно тълкувание на френските и белгийски компетентни органи, които изискват от българските шофьори да не преспиват в законоустановеното си свободно време в кабината на колата, а в хотел.
„Друг проблем е представен от една голяма група от превозвачи, включително и такива, извършващи превози на МПС-та, и е свързан с нестандартни тегла и габарити по българските пътища, които във всички случаи отежняват техния превоз, затрудняват ги и създават допълнително финансови затруднения за заплащане на такси и глоби”, коментира Пламен Цалков, цитиран от радио "Фокус – Варна".
Браншовият лидер обаче е категоричен, че българският международен автомобилен транспорт е „водещ в Европа“. Според него години наред български превозни средства са извършвали основно транзитното преминаване от Европа към Близкия изток. „Независимо от всички трудности и сега българският международен автомобилен транспорт има добър имидж“, подчерта Пламен Цалков.
АЕБТРИ е основана през 1962 г. и е определена за гарант на системата ТИР в Република България. „АЕБТРИ издава ТИР карнети на фирми за международни автомобилни превози на товари, което е облекчение за българските превозвачи“, обобщи дейността на организацията Пламен Цалков.
Източник: Economic.bg