ЧИСТАЧИТЕ НА ЛЕТИЩЕ СОфИЯ РАБОТЕЛИ БЕЗ МАШИНИ И ПРЕПАРАТИ

Чистачите на летище София работели без машини, без необходимите средства и материали. Това се казва в тяхно съобщение, изпратено до медиите. Тяхната позиция е в отговор на оповестеното в края на миналата седмица от шефа на летището Христо Щерионов , че сред причините за отдаването на почистването на външна фирма са постоянните жалби от пътниците. Според чистачите е лъжа, че ще се спестят 700 000 лв. на година от отдаването на дейността. По техни изчисления с наемането на фирмата с 1 180 176 лв. ще бъде ощетено годишно летището.Летище София ще бъде по-чисто след отдаването на дейността на външен изпълнител, това заяви през миналата седмица директорът на летището Христо Щерионов . Той каза, че договорът за комплексното почистване на сгради и прилежащи обекти за четири години е сключен след влязло в сила решение на Върховния административен съд от 16 октомври 2015 г. По думите на Щерионов то е окончателно и не подлежи на обжалване. Според чистачите обаче това не е вярно. Назначената проверка от министъра на транспорта не констатира нарушения на процедурата и не установи причини тя да бъде спряна, уточни Щерионов. Агенцията за държавна финансова инспекция също не е открила нарушения.Във връзка с огласените от стачкуващите цифри, че до момента дейността е струвала на летището около 160 000 лв. с консумативите на месец Христо Щерионов обяви, че сумата е 218 000 лв. По думите му сравнителният анализ показва, че ако летището само изпълнява всички заложени в техническото задание по договора с външната фирма дейности ще са необходими със 700 000 лв. повече. Това е така, защото за извършването на посочения обем от работа ще са нужни повече служители и сериозна инвестиция в професионална почистваща техника, и консумативи. Христо Щерионов обясни още, че според условията на договора фирмата има ангажимент да назначи всички служители на летището, които се занимават с почистването, но към настоящия момент никой не е пожелал да премине на работа към изпълнителя. Освен това има споразумение със синдикатите за обезщетение от 6 заплати при напускане на служители, като е гарантирано постъпването им на работа в новата фирма.

Източник : www.crossdisplay.bg

Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]

Въздушен транспорт

Съветът по транспорт към БСП: Само неотложни мерки сега ще запазят работните места в сектора

На няколко сектора ще бъде разделен Съветът по транспорт, информационни технологии и съобщения към Националния съвет на БСП. Железопътният транспорт, автомобилният, водният и въздушният са диференцирани като категории под шапката […]