COMAC прави голяма крачка напред със своя широкофюзелажен пътнически самолет C929

Научете за амбициите на COMAC да се конкурира с Boeing и Airbus, предоставяйки самолет с до 400 места и пробег от 12 000 км.
Снимка: Wikipedia

Китайският авиопроизводител COMAC напредва в разработката на своя първи широкофюзелажен пътнически самолет C929, като се движи към етапа на детайлно проектиране, обяви компанията наскоро. Този ход отбелязва значителен напредък в амбициозната програма на COMAC да се конкурира с установените лидери в индустрията като Boeing и Airbus.

COMAC, държавната Корпорация за търговски самолети на Китай, се ангажира със значителни инвестиции в своята програма за пътнически самолети, като до момента успешно е въвела в експлоатация теснофюзелажния C919 и регионалния самолет ARJ21. Въпреки това, програмата за широкофюзелажни самолети за дълги разстояния се сблъска със забавяния, включително оттеглянето на Русия от проекта през миналата година.

По време на конференция в Шангахи, маркетинговият директор на COMAC, Джан Сяогуан, подчерта, че C929 е влезъл в ключовия етап на подробното проектиране. Допълнително, Huarui Aero, избраният от COMAC през 2021 г. китайски производител за изграждането на фюзелажа на C929, обяви, че първата „средна част на фюзелажа“ ще бъде готова за доставка до 1 септември 2027 г.

C929 е предвиден да разполага с капацитет от 280 до 400 места и да има пробег до 12 000 км, посочва компанията. Тези характеристики показват, че новият самолет на COMAC има амбицията да предложи сериозна конкуренция на доминиращите играчи на пазара на пътнически самолети.