Държавата търси изпълнител за ремонта на жп линията София – Елин Пелин

Десислава ЛЕЩАРСКАПроектът предвижда ремонт на гарите Подуяне, Искър и Казичене.Поръчката на НКЖИ е с прогнозна стойност 125 млн. лв. без ДДСДържавно предприятие „Национална компания „Железопътна инфраструктура " (НКЖИ ) търси изпълнител за проектиране и ремонт на жп линията София – Елин Пелин, става ясно от регистъра на Агенцията за обществени поръчки. Отсечката е част от големия проект „Модернизация на жп линията София – Пловдив", която се изпълнява на етапи. Ремонтът на железния път Септември – Пловдив трябваше да приключи до края на тази година, но работата най-вероятно ще продължи и през 2016 г. Модернизацията на линията София – Септември е разделена на две части: София – Елин Пелин и Елин Пелин – Септември. Финансирането за първата дойде по линия на новия европейски механизъм „Свързана Европа" (Connecting Europe). Фондът осигурява 57.786 млн. евро, или 85% от прогнозната стойност за целия проект. От него идва финансирането и за друг жп проект – новата отсечка София – Волуяк, за които ще се отпуснат 76.336 млн. евро (73% от прогнозната стойност).ПоръчкатаЖелезопътната линия София – Елин Пелин е с дължина около 23 км. Избраният изпълнител ще подготви проект и ще изпълни ремонт, така че скоростта на движение по релсите да достигне 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове. Поръчката включва и ремонт на гарите Подуяне, Искър и Казичене, а срокът за изпълнение е 48 месеца. Прогнозната цена е 125.24 млн. лв. без ДДС.Проектът предвижда изграждане на шумозащитни прегради, както и огради, които да ограничат нерегламентирано пресичане в района на гарите. Ще се подменят съоръженията на контактната мрежа, ще се подмени осветлението в района на гарите, ще се изградят нови пешеходни и пътни подлези и надлези и др. Изискванията към кандидатите са да имат опит с проектиране на ново строителство или модернизация на жп линия, както и с изпълнение на аналогично строителство на жп инфраструктура с дължина поне 20 км, електрифицирана железопътна линия с включено коловозно развитие на най-малко една гара.ПродължениетоДо края на годината ще бъдат готови и техническите проекти за жп участъците Елин Пелин – Ихтиман (30.5 км) и Ихтиман – Септември (44.67 км). Тяхната модернизация е включена за финансиране по новата оперативна програма „Транспорт" 2014 – 2020, като прогнозната стойност за първия е 272 млн. евро, а на втория – 462 млн. евро. След реализацията на всички етапи, или най-рано през 2020 г., скоростта на движение по цялата жп магистрала София – Бургас ще е 160 км/ч, а от столицата до морето ще се стига за по-малко от 5 часа.***текст под снимкаСкоростта на движение по релсите трябва да достигне 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове
Източник: Капитал Daily
Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]

Въздушен транспорт

Съветът по транспорт към БСП: Само неотложни мерки сега ще запазят работните места в сектора

На няколко сектора ще бъде разделен Съветът по транспорт, информационни технологии и съобщения към Националния съвет на БСП. Железопътният транспорт, автомобилният, водният и въздушният са диференцирани като категории под шапката […]