Директни полети София – Ню Йорк от догодина

 

От следващата година може да има директни полети между София и Ню Йорк. Това съобщи Янко Иванов, изпълнителен директор на българската частна авиокомпания ВН Air, която ще извършва превозите. Той обясни, че превозвачът вече е получил разрешение от американското правителство. Плановете са да бъдат извършвани както редовни полети с честота 2-3 пъти седмично, така и чартърна линия. До този момент са подадени всички документи до американската страна, има назначения, подписано е включително от администрация на президента на САЩ, стана ясно още от думите на Иванов. Вече са извършени и тестови полети до САЩ. Той посочи още, че са направени и постъпки за получаване на слотове към летище „Кенеди". Иванов поясни, че една от процедурите, които трябва да се приключи е свързана с подаване на данни за пътниците и екипажите, която трябва да бъде обработена от американската администрация и да бъдат допуснати до полети. Втората е формалното назначение от българска страна на авиокомпанията, която ще извършва полетите. Очаква се в края на тази или в началото на следващата година да приключат и последните административни процедури. Плановете на компанията са след директните полети до Ню Йорк да има и разширение на дейността с откриване на линия и към Чикаго. Последният директен полет София – Ню Йорк на българска авиокомпания бе през 1999 г. на бившия национален авиопревозвач „Балкан". Относно възможността за отваряне на линията до САЩ министърът на транспорта Ивайло Московски коментира, че е абсолютно реалистично от следващата година да има директни полети. Министърът участва в международна конференция „Европейско и американско партньорство на авиационния бизнес и инвестициите" в столицата, която се организира с подкрепата на министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Московски съобщи още, че срокът за подаване на документи за концесията на Летище София се увеличава с един месец до края на ноември. Удължаването е поискано от три компании, които са проявили интерес към процедурата. На сайта на министерството, където е публикувана цялата документация по концесионирането, има над 1000 влизалия и около 700 въпроса, зададени вече от потенциални компании с интерес. Ще се радваме, ако някоя от големите американски компании прояви интерес към процедурата на концесиониране, коментира още Московски. Той припомни, че в критериите за отдаване са заложени и мерките за сигурност и безопасност, които са с особена тежест при определяне на изпълнител. В инвестиционната програма на бъдещия оператор е заложено като основна инвестиционна мярка реновиране на Терминал 1, обясни още министър. По думите му не е вярно твърдението. Че летище София не може да бъде разширявано и припомни, че то може да обслужва до 10 млн. пътници с едната писта, а за над 10 млн. пътници ще трябва да бъде изградена втора писта и това е предвидено като потенциал. В момента обаче сме на ниво 4 млн. пътници годишно, така че е прекалено оптимистично да вярваме, че биха могли да достигнат тази цифра, коментира Московски. Последните няколко години като обем дейността на летище София нараства и съм сигурен, че то има своя потенциал, заяви още той. Вероятно е много силно да кажем, че би могло да стене регионален лидер, тъй като едва ли някой е в състояние да измести обемите на летището в Истанбул, но то има своето място в региона, добави министърът.***Текст под снимкаПоследните няколко години като обем дейността на летище София нараства, заяви министър Московски.

Източник: http://www.crossdisplay.bg, 16.09.2016г.

ЖП транспорт

Христо Алексиев ще бъде за трети път служебен транспортен министър

Христо Алексиев ще бъде служебен транспортен министър за рекорден трети път, стана ясно след като президентът Румен Радев разпусна 47-ото народно Събрание и обяви състава на служебния кабинет Роден е […]

Воден транспорт

Де-мистификация на транспортните разходи за LNG доставки –как да ни излезнат сметките с  корабите с втечнен газ

к.д.п. Христо Папукчиев, експерт в областта на морския транспорт Напоследък темата за газовата независимост и енергийното оцеляване на България, а така също и на партньорите ни от ЕС се трансформира […]

ЖП транспорт

Приключиха пазарните консултации за внедряване на ERTMS в железопътния участък Русе-Каспичан

Приключиха пазарните консултации за внедряване на ERTMS – ниво 2, в железопътния участък Русе-Каспичан. Крайният срок за получаване на индикативни предложения от заинтересованите страни изтече на 26 юли 2022 г. […]