От следващата година може да има директни полети между София и Ню Йорк. Това съобщи Янко Иванов, изпълнителен директор на българската частна авиокомпания ВН Air, която ще извършва превозите. Той обясни, че превозвачът вече е получил разрешение от американското правителство. Плановете са да бъдат извършвани както редовни полети с честота 2-3 пъти седмично, така и чартърна линия. До този момент са подадени всички документи до американската страна, има назначения, подписано е включително от администрация на президента на САЩ, стана ясно още от думите на Иванов. Вече са извършени и тестови полети до САЩ. Той посочи още, че са направени и постъпки за получаване на слотове към летище „Кенеди". Иванов поясни, че една от процедурите, които трябва да се приключи е свързана с подаване на данни за пътниците и екипажите, която трябва да бъде обработена от американската администрация и да бъдат допуснати до полети. Втората е формалното назначение от българска страна на авиокомпанията, която ще извършва полетите. Очаква се в края на тази или в началото на следващата година да приключат и последните административни процедури. Плановете на компанията са след директните полети до Ню Йорк да има и разширение на дейността с откриване на линия и към Чикаго. Последният директен полет София – Ню Йорк на българска авиокомпания бе през 1999 г. на бившия национален авиопревозвач „Балкан". Относно възможността за отваряне на линията до САЩ министърът на транспорта Ивайло Московски коментира, че е абсолютно реалистично от следващата година да има директни полети. Министърът участва в международна конференция „Европейско и американско партньорство на авиационния бизнес и инвестициите" в столицата, която се организира с подкрепата на министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Московски съобщи още, че срокът за подаване на документи за концесията на Летище София се увеличава с един месец до края на ноември. Удължаването е поискано от три компании, които са проявили интерес към процедурата. На сайта на министерството, където е публикувана цялата документация по концесионирането, има над 1000 влизалия и около 700 въпроса, зададени вече от потенциални компании с интерес. Ще се радваме, ако някоя от големите американски компании прояви интерес към процедурата на концесиониране, коментира още Московски. Той припомни, че в критериите за отдаване са заложени и мерките за сигурност и безопасност, които са с особена тежест при определяне на изпълнител. В инвестиционната програма на бъдещия оператор е заложено като основна инвестиционна мярка реновиране на Терминал 1, обясни още министър. По думите му не е вярно твърдението. Че летище София не може да бъде разширявано и припомни, че то може да обслужва до 10 млн. пътници с едната писта, а за над 10 млн. пътници ще трябва да бъде изградена втора писта и това е предвидено като потенциал. В момента обаче сме на ниво 4 млн. пътници годишно, така че е прекалено оптимистично да вярваме, че биха могли да достигнат тази цифра, коментира Московски. Последните няколко години като обем дейността на летище София нараства и съм сигурен, че то има своя потенциал, заяви още той. Вероятно е много силно да кажем, че би могло да стене регионален лидер, тъй като едва ли някой е в състояние да измести обемите на летището в Истанбул, но то има своето място в региона, добави министърът.***Текст под снимкаПоследните няколко години като обем дейността на летище София нараства, заяви министър Московски.
Източник: http://www.crossdisplay.bg, 16.09.2016г.