Модернизацията на жп възел Пловдив върви по график и навлиза в последната 3-та фаза, обяви на пресконференция в Пловдив генералният директор на НКЖИ инж. Златин Крумов. В тази фаза ще се работи по гара „Пловдив“ – коловози, перонно развитие и преминаване на транспортния пробив под тях. Той уточни, че от 1 август до 25 септември, при изпълнението на графика за ремонтните дейности, предстои прекъсване на влаковото движение от първи до четвърти основен коловоз в жп гара Пловдив и връзката между гара Пловдив и гара Филипово.
Движението ще бъде ограничено и ще се осъществява от пети до десети коловоз. Има изговено разписание с БДЖ като за този период всички бързи влакове, които пътуват по направленията София-Бургас-София и София-Варна-София през гара Пловдив, ще се движат по обиколен маршрут през гара Димитровград и съответно с променено разписание, с което времето на пътуване ще се удължи с по-малко от час.
Също от 1 август бариерите на жп прелезите на бул.“Копривщица“ ще бъдат постоянно вдигнати за свободно минаване на автомобилите, като по този начин ще се освободи трафика и ще се компенсира донякъде затварянето на Бетонния мост, поясни инж. Крумов.
Той обясни, че около половин година ще продължи реконструкцията на Бетонния мост, но все още не е ясна точната дата, когато тя ще започне. Решението ще бъде взето на 15 август от община Пловдив, НКЖИ и фирмата изпълнител.