До месец започва строителството на третия лъч на метрото, според шефът на “Метрополитен” Стоян Братоев

До месец започва строителството на третия лъч на метрото , съобщи шефът на столичния "Метрополитен " Стоян Братоев .

 
Отсечката ще свързва Театъра зад канала и квартал "Овча купел". За новото трасе ще бъдат купени и нови мотриси "Сименс", а неработещият вече близо половин година подвижен тротоар в подлеза на Орлов мост, ще бъде ремонтиран.Подвижните тротоари в подлеза на Орлов мост са част от инфраструктурата на столичното метро. Единият от тях обаче се повреди през лятото и оттогава чака да бъде ремонтиран.
"Имаше проблем, свързан с доставката на резервни части. Поради това, че доставчика-фирмата, която ги поддържаше, не успя да се справи, направихме нова обществена поръчка, която вече приключи и в момента доставчика ще бъде представител на производителя в България".Подвижните тротоари са замислени като бърза връзка между първият лъч на метрото и предстоящия да се изгради трети лъч на подземната железница.
"На другия край на този тунел, в който се намират подвижните пътеки, ще се намира метростанцията от третата линия. Фактически тук ще бъдат две трансферни метростанции".През първия месец на следващата година ще започне строителството на първите 12 км от третия лъч на метрото . "Поетапно първо ще започнем централния участък на третата линия от Театъра зад канала до "Красно село". След това постепенно, втората половина на следващата година да започнем и участъка от "Красно село" до "Овча купел", включително до жп линията до Горна Баня.
"Въпреки, че третият лъч на метрото ще е готов след 3 години, вече е сключен договор за доставка на първите нови мотриси "Сименс".  Договорът е за 30 метровлака, но ще се доставят на етапи".
През тази година 80 милиона души са предпочели метрото пред другите възможности за придвижване в столицата.  Средно по 330 хиляди пътници се превозват с метрото на ден. Прогнозите са през следващата година, след пускането на метростанция "Черни връх", пътниците да нараснат с още 20 хиляди на ден.
 
Източник: БНТ 1
Uncategorized

13 провалени и само 5 успешни процедури за пътнически подвижен състав са проведени от БДЖ в последните 6 години

септември 18, 2024

Михаил Рангелов Националният железопътен превозвач на България, БДЖ, през последните шест години е изправен пред сериозни предизвикателс…

борислав Гуцанов от трибуната на народното събрание
Избрани

БСП: България губи милиарди годишно от бездействие по важни транспортни проекти и проблеми с товарния трафик

септември 18, 2024

Изключително важни въпроси и нерешени с години проблеми се поставиха на проведеното по инициатива на ПГ на „БСП за България“ изслушване в…