Догодина винетките отново ще поскъпнат

"Винетката може да поскъпне и догодина. Дали това ще стане, зависи от това на какъв етап е прилагането на електронната винетка, заяви регионалният министър Лиляна Павлова в отговор на въпроси от трима депутати на парламентарния контрол. – С въвеждането на електронните стикери ще може да се купува винетка всеки месец, като тя ще важи за календарна година. Даваме 190 000 винетки като социално подпомагане".

По думите й Световната банка не решава вместо България колко да е цената на винетката.
Според регионалния министър препоръката на международната финансова институция била да се увеличава винетката всяка година с 10 лева. Може би не беше правилно да не увеличаваме така, включително и през първия мандат на ГЕРБ, посочи Павлова, като припомни, че от 2008 година цените на винетките не са увеличавани до 2016 г.

"Приходите от винетки са между 180-230 млн. лева брутно средно годишно, като до 150 млн. лева остават за ремонти, а тези средства са крайно недостатъчни. Трябва да се инвестира. Винетният стикер не е данък, а такса за ползване. Това е такса, доброволна е. Който ползва автомобил, трябва да го зареди с гориво, да смени масло и да направи преглед, както и да плати таксата“, добави тя и уточни, че за общинските пътища не се дължат такси.

„България, за разлика от другите страни, в които има винетни стикери, не прилага и пътен данък“, напомни министър Павлова. – До 2020 година имаме нужда от 7 млрд. лева, за да завършим магистралният си пръстен, а годишно ни трябват 600 млн. лева, за да поддържаме настоящата пътна мрежа от 20 000 километра, 12 000 от които са третокласни пътища. „Ако искаме да имаме хубави пътища, трябва да инвестираме в тях“.

Павлова е на мнение, че за да е по-справедлив моделът, правителството е взело решение да се премине към смесена система – винетни стикери, електронна винетка и плащане на километър такса от тежкотоварните автомобили. Според нея е необходимо да се премине към смесена система и при въвеждането ѝ се очаква да има повишаване на приходите.

 

Източник: http://big5.bg

ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]

ЖП транспорт

Много скъпо. Много бавно. Много опасно. Що е то? БДЖ трябва да умре…

Какво се случи след – продължение на историята от 2016 г. Компания Български държавни железници (БДЖ) e един от редовните сюжети на „Черната книга на правителственото разхищение“. Годишното издание им посвети […]