Дойде ли краят на маршрутките?

Само преди 10 години маршрутните линии в София бяха 50. Днес те са 17.
Иван Иванчев шофира по една от тях от 14 години. „Много по-бързо е да стигнеш с маршрутка от „Овча купел” до центъра, вместо да се прехвърлиш на няколко автобуса“, дава пример той.
 
Метрото е свило оборота на маршрутките със 70%. Оцеляват само линиите в периферията на града.
 
„Да, факт е, има необходимост все още от такъв тип транспорт. Той поетапно затихва. Неслучайно и в договорите с операторите е предвидена възможността те да бъдат прекратявани преди изтичането на 4-годишния срок”, коментира зам.-кметът по транспорта на София Любомир Христов.
 
„Не трябва да се забравя, че все пак това е допълнителна линия, основното й предназначение е да превозва хората от крайните квартали към центъра”, припомня Витан Андреев от Сдружението на маршрутните превозвачи.
 
Действащите маршрутни линии в столицата ще работят поне още 4 години.
 
Само преди няколко месеца Пловдив планираше да се откаже напълно от този вид транспорт. Гражданите спряха плановете на общината с подписка. Сега линиите са намалени до седем, но се поддържат.
Източник: Investor.bg
Uncategorized

13 провалени и само 5 успешни процедури за пътнически подвижен състав са проведени от БДЖ в последните 6 години

септември 18, 2024

Михаил Рангелов Националният железопътен превозвач на България, БДЖ, през последните шест години е изправен пред сериозни предизвикателс…

борислав Гуцанов от трибуната на народното събрание
Избрани

БСП: България губи милиарди годишно от бездействие по важни транспортни проекти и проблеми с товарния трафик

септември 18, 2024

Изключително важни въпроси и нерешени с години проблеми се поставиха на проведеното по инициатива на ПГ на „БСП за България“ изслушване в…