Дойде ли краят на маршрутките?

Само преди 10 години маршрутните линии в София бяха 50. Днес те са 17.
Иван Иванчев шофира по една от тях от 14 години. „Много по-бързо е да стигнеш с маршрутка от „Овча купел” до центъра, вместо да се прехвърлиш на няколко автобуса“, дава пример той.
 
Метрото е свило оборота на маршрутките със 70%. Оцеляват само линиите в периферията на града.
 
„Да, факт е, има необходимост все още от такъв тип транспорт. Той поетапно затихва. Неслучайно и в договорите с операторите е предвидена възможността те да бъдат прекратявани преди изтичането на 4-годишния срок”, коментира зам.-кметът по транспорта на София Любомир Христов.
 
„Не трябва да се забравя, че все пак това е допълнителна линия, основното й предназначение е да превозва хората от крайните квартали към центъра”, припомня Витан Андреев от Сдружението на маршрутните превозвачи.
 
Действащите маршрутни линии в столицата ще работят поне още 4 години.
 
Само преди няколко месеца Пловдив планираше да се откаже напълно от този вид транспорт. Гражданите спряха плановете на общината с подписка. Сега линиите са намалени до седем, но се поддържат.
Източник: Investor.bg
Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]