Маршрутката става 3 лева?

 

Приемането на нова цена от 1,60 лева за еднократно билетче за градския транспорт в София вдига автоматично и мизата за возене в маршрутните. До 3 лева може да стане тя за качване в т.нар. бели таксита, научи „Всеки ден" от превозвач .Той е сключил договор със Столичната община преди 2 години и е обновил автопарка си с над 5 автомобила, в които спокойно могат да се возят между 10 и 20 души, някои от които правостоящи.„Ако наистина возенето в градските рейсове, тролеи, трамваи и метрото стане 1,60, няма да имаме друг избор, освен да повишим и нашите цени поне с 50 процента", обясни той. Сега качването в маршрутно такси струва 1,50 лева, независимо от изминатото разстояние.При новите тарифи обаче то ще стане поне 2,20 лева, като има слухове и че ще стигне до 3 лева. Най-използвани в София са вановете от селата наблизо до центъра, както и от Централната гара до Студентски град. За втория маршрут ползването на градски транспорт излиза около 2 лева в посока, със смяната на 2 превозни средства. Когато обаче билетът „скочи" на 1,60 лева, тарифата ще стигне до 3,60. На практика при това положение дори маршрутките да въведат най-лошия сценарий с новите такси , пак ще излиза по-евтино на кандидат-висшистите да се качат в тях, отколкото да носят големите куфари с буркани от село в тролеи и рейсове.Иначе от бранша с белите таксита признават, че повечето им автомобили са много стари и се нуждаят от ремонт. Само преди няколко месеца ДАИ подгони шофьорите на маршрутки за нередности, но от агенцията така и не констатираха ужасните условия, в които ежедневно се возят хиляди софиянци по пътищата на столицата. Някои от линиите бяха закрити заради метрото, като преди 2 лета имаше план цените на маршрутките да поевтинеят заради подземната железница, но това така и не се случи. „Някои колеги доволно потриват ръце от новите цени на градския транспорт, особено след като ресорната комисия в Столичния общински съвет миналата седмица гласува поскъпването. Истината обаче е, че със сигурност, ако возим на 3 лева, ще има сериозен отлив от клиенти", признава превозвачът.

Източник: http://www.crossdisplay.bg,12.04.2016г.

Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]

Воден транспорт

Оборудваме речните и морски пристанища със съоръжения срещу експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на високоспециализирани съоръжения за превенция и реагиране […]

ЖП транспорт

Интермодалната логистика Изток-Запад ще увеличи железопътните превози между Азия и Европа

Интермодалната логистика изток-Запад, разработчикът на Източно-Западната порта (EWG) и казахската EuroTransit Group подписаха споразумение за увеличаване на железопътния товарен трафик между Азия и Европа и за да се направи възможен […]