Домусчиев: Къде са фирмите, за които говори Валери Симеонов?

Вицепремиерът не е наясно с приватизацията, а управлява държава, казва предприемачъта борда на корабите, оперирани от Българския морски флот , има над 1600 български моряци и около 60 стажанти с европейско заплащане. Извън тази бройка над 200 човека работят в администрацията на компанията. Твърдението за 124 човека, работещи в „Параходство Български Морски Флот “ АД (БМФ ) е силно манипулативно. Това посочва собственикът на морския флот Кирил Домусчиев в отговор на твърденията на вицепремиера Валери Симеонов, че собствениците-братя Домусчиеви, не изпълняват приватизационния договор за БМФ . „С недоумение следя медийните изяви на вицепремиера Валери Симеонов и неверните твърдения по адрес на БМФ и мен лично. Задавам си въпроса какво цели с тази злонамерена атака?!“, написа във фейсбук Кирил Домусчиев. Според него вицепремиерският пост е сред най-високите в държавата, а от това следва Симеонов да преценява и премерва думите си.„Защото формират не само обществени нагласи, но влияят и на имиджа, на работата на дружеството, както и на инвестиционния климат в страната“, казва Домусчиев. Той опровергава едно по едно твърденията на вицепремиера, като започва с това, че „арбитражното решение за флота е продажно“, като го определя за клеветническо и неаргументира-но. Арбитражното решение е събрано в 53 страници и аналитично изследва иска на държавата. Домусчиев смята, че поведението на Симеонов е вмешателство в работата на съда. „Изцепките му в качеството му на представител на изпълнителната власт са повече от недопустими по време на един съдебен процес“, пише Домусчиев.„Кой би дал 440 млн. лв. за покупката на едно дружество и би инвестирал още 570 млн. лв. в него?“, пита собственикът. „Вицепремиерът Симеонов бе заявил, че 40% от приватизирания тонаж е отишъл за скрап. Скрапирахме много повече, защото средната възраст на флота през 2009 г. беше 25 години“, казва Домусчиев и посочва, че 10 кораба са били на възраст над 40 години, а някои не са отговаряли на международните конвенции. Това ги правело опасни за екипажите и за околната среда. „Когато един бизнес в глобален мащаб е подготвен да отразява ръст на световната икономика от 4,5 – 6 % и когато той падне на 2-3% и имаме свръхпредлагане на кораби, е необходимо време, за да се нормализират пазарните условия“, пише още Домусчиев. „Би трябвало вицепремиерът по икономическата и демографската политика да е наясно, защото управлява не като мен компания на стойност около 1 милиард лева, а цяла държава и носи отговорност“, казва той. Според Домусчиев вицепремиерът не е наясно с процедурата по приватизация, която е на два етапа. От 23 фирми, купили документацията за участие, само 3 фирми са подали документи. Освен крайния купувач – българо-немския консорциум, другите две фирми (гръцка и кипърска) не са подали необходимите документи.„Къде са френската и холандската фирма, за които говори Симеонов. Може би в сънищата му. Трябва да се вземе предвид и стратегията за приватизация на БМФ и самата процедура беше готвена и мина обществено обсъждане в продъжление на около година“, пише Домусчиев.