Британската авиокомпания easyJet отчете напредък по плана си за разработването на електрически пътнически самолети до 2027 г., като вече е навлязла в следващия етап от развитието на двигателя.
Преди година вторият най-голям нискотарифен превозвач в Европа обяви, че работи по нови екологични, по-безшумни електрически самолети в партньорство с американската компания Wright Electric.
Щатската компания в момента работи върху електрически двигател за деветместен самолет, който ще лети през следващата година. Фирмата вече постигна с двуместен самолет.
„Електрическото летище се превръща в реалност и сега можем да предвидим бъдеще, което не зависи изключително от реактивното гориво“, каза изпълнителният директор на easyJet Йохан Лундгрен, цитиран от Ройтерс.
easyJet иска електрическите самолети да летят по маршрути от около 500 километра, което означава, че ще може да се използват за линия като Лондон-Амстердам, вторият най-натоварен европейски маршрут.
Авиокомпанията вече цели 10% намаляване на въглеродните емисии до 2022 година.
Една електрическа линия, която би довела до по-ниски емисии, шум и разходи за пътуване, ще бъде много привлекателна за всички авиолинии, тъй като реактивното гориво е един от най-големите им разходи и цената му се е повишила рязко тази година, посочват анализаторите.
Затова редица високопоставени инженерингови компании работят върху разработването на такъв самолет.
Например Zunum, подкрепяна от Boeing Co, ще използва турбина от френската Safran SA за задвижване на електродвигател за хибриден самолет, докато Siemens работи по разработването на електрически мотори за самолети в сътрудничество с Airbus.
Източник: Банкер