ЕК одобри 368 милиона евро за трета линия на метрото в София

Европейската комисия (ЕК) съобщи, че днес е одобрила финансирането на строежа на третата линия на метрото в София. Осигурени са 368 милиона евро, уточнява БТА.
 
В съобщението се отбелязва, че първоначално се предвижда изграждането на осем километра от третата линия с осем спирки, както и купуването на 20 вагона. Финансирането е осигурено от фондовете на ЕС за регионално развитие.
 
С новата линия центърът на столицата ще бъде свързан с кварталите, а това ще подобри живота на хората в града, се посочва в текста. ЕК допълва, че структурните и инвестиционните фондове на ЕС предвиждат за България бюджет от близо 10 милиарда евро до 2020 година.
 
На 31 юли ще бъде открита новата станцията на метрото в столичния квартал "Хладилника" "Витоша". Сумата на проекта е 42.37 млн. лева, или 21.7 млн. евро, тоест 16.7 млн. евро на км трасе, което е най-ниската стойност за 1 км в Европа. Изпълнител е обединение с водещ партньор фирма "Станилов".
 
През януари започна строителството на третия лъч на столичното метро, който ще свързва кварталите "Сухата река", "Хаджи Димитър", "Красно село", "Славия", "Белите брези", "Лагера" и "Хиподрума" с центъра на София. Одобреното трасе е с дължина 16 км – 10.5 км под земята и 5.5 км над земята, и 16 метростанции.
 
През март бяха затворени изцяло изцяло участъци от бул. "Патриарх Евтимий" – между бул. "Васил Левски" и ул. "Хан Крум" и между бул. "Витоша" – ул. "Княз Борис Първи".
 
В първия етап на строителството влизат станциите на Малък градски театър "Зад канала",на площад "Св. Патриарх Евтимий", НДК, към Красно село. Участъкът е с обща дължина от 7.8 км. и 8 метростанции. 
Изт: dnevnik.bg
Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]

Воден транспорт

Оборудваме речните и морски пристанища със съоръжения срещу експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на високоспециализирани съоръжения за превенция и реагиране […]

ЖП транспорт

Интермодалната логистика Изток-Запад ще увеличи железопътните превози между Азия и Европа

Интермодалната логистика изток-Запад, разработчикът на Източно-Западната порта (EWG) и казахската EuroTransit Group подписаха споразумение за увеличаване на железопътния товарен трафик между Азия и Европа и за да се направи възможен […]