Връщат трамвай №6 до средата на 2017 г.

Една от големите битки на гражданското общество в София е спечелена. На среща межу г-жа Йорданка Фандъкова и екипът на гражданската организация "Спаси София", кметът е поела ангажимент за връщането на трамвайна линия №6 до ж.к "Лозенец" към средата на 2017 г., когато приключват наземните строителни работи по строящите се по бул. "Патриарх Евтимий" метростанции от третата линия на метрото.

С връщането на закрития през март тази година трамвай, ж.к. "Лозенец" отново ще има директна връзка с центъра на града и с метрото, съобщава Actualno.com.

“През месец февруари жители на квартала масово излязоха на протест, организиран от нас, за да кажат категорично “НЕ” на заявените от Общината планове за закриване на поредното трамвайно трасе в града“, заявяват от организацията.

В най-студените дни на месец януари активистите и стотици лозенчани и столичани се мобилизираха и успяха да съберат над 5000 подписа срещу проекта за закриване на трамвайното трасе. “Без тази инициативност Общината нямаше да чуе гласа ни, да го отрази и възприеме”, категорични са от "Спаси София".

Неправителствената организация съобщава още, че на проведена среща, кметът г-жа Фандъкова е заявила желанието на Столичната община да използва трасето на трамвайна линия №6 като пилотен проект за изпробване на едно от основните предложения на инициативата – трамвайни ограничители, предназначени за отстраняване на конфликтите между трамваите и автомобилното движение.

Според организацията това решение е резултат от упоритото налагане на темата от екипа й, който непрекъснато настоява пред обществото и Общината за въвеждането на бетонните ограничители. От "Спаси София" уточняват, че Столичната община вече има частичен опит и е наясно с ползите от такива меки мерки. “Пластмасови ограничители от години има на ул. Алабин в София, а наскоро в тунела към ж.к. Люлин бяха поставени солидни бетонни разделители тип джърси. Това е евтин, но много ефективен начин за обособяване на трамвайни трасета без да се отнема място от автомобилите.”, обясняват активистите.

”Радваме се, че г-жа Фандъкова е инициатор на изпробването на по-естетически и подходящи за градския център ограничители и с радост приехме предложението й за съвместна работа по проекта”, обявяват от организацията, чийто членове са убедени, че експериментът ще доведе до поставянето на ограничители и по други натоварени булварди, където автомобилите и трамваите делят платното.

“Тази мярка успешно се прилага в редица градове, превърнали градския си транспорт в основен приоритет. Ако София иска да се състезава за титлата Зелена европейска столица е редно да се учи от тях”, смятат от "Спаси София".

 

Източник : www.expert.bg

ЖП транспорт

Железничари с отворено писмо до транспортния министър

На дневен ред може би е необходимо предприемането на стъпки за изготвяне и приемане на национална транспортна политика, както и актуализиране на търговските политики в железопътните дружества с цел привличане […]

ЖП транспорт

Бившият директор на НКЖИ Красимир Папукчийски стана зам.-министър на транспорта

Със заповед на министър-председателя Гълъб Донев са назначени трима заместник-министри. На длъжността заместник-министър на транспорта и съобщенията е назначен Красимир Папукчийски. Заемал е различни ръководни длъжности в Национална компания „Железопътна […]

Автомобилен транспорт

АПИ обяви обществена поръчка за проект на магистрала “Гюешево – Дупница“

Агенция „Пътна инфраструктура“ днес стартира обществена поръчка за избор на изпълнител за изработването на идеен и технически проект с подробен устройствен план – парцеларен план за изграждането на автомагистрала „Гюешево […]