Финансовото положение на БДЖ по-важно от правата на пътниците?!?

Финансовото положение на БДЖ е по-важно от правата на пътниците, заявява в свое писмо служебният министър на транспорта Николина Ангелкова. Именно затова България ще се възползва от възможността да отложи с още пет години европейския регламент 1371/2007 г., който урежда правата на пътниците, използващи железопътни услуги. В писмо-отговор до неправителствената организация „Приятели на железопътния транспорт" транспортният министър обяснява, че и в следващите години пътниците, ползващи БДЖ ще бъдат с орязани права, ако това би помогнало за подобряване на финансовото положение на компанията. Мотивите на Ангелкова са странни – според нея пътниците могат да пътуват като добитък, понеже такъв е бил „обществения интерес".
 
Според транспортното министерство в момента се подготвят промени в нормативната уредба, касаеща железопътните превози. Основната концепция в заложените изменения е да се намали финансовото бреме върху БДЖ – Пътнически превози, а за качество на услугата може да се мисли след изтичане на новия дерогационен период – през 2019 година. Дори и тогава обаче държавата ще може да се възползва за още пет години да задържи въвеждането на европейското обслужване на пътниците във влаковете.
 
„В ИА „Железопътна администрация" се разработват промени само когато министърът нареди. Държавата плаща компенсация за пътническите превози, БДЖ си получава парите и не си изпълнява задълженията за качествена услуга. Но защо да го прави – ето че самото министерство, което трябва да контролира тази услуга твърди, че финансовото положение на компанията е по-важно от това дали срещу тези пари се получава качествен превоз – ето това е основният параграф 22.
И затова се затварят очите пред безопасността – когато стане инцидент със жертви като в Калояновец се хвърля малко прах в очите на обществото и после всичко остава по старому. Защото повишаването на безопасността е свързано с допълнителни финансови разходи, а както отбелязахме, финансовите резултати са по-важни от това", коментира пред „Класа" Варужан Апелян. Според него ако някой частен поревозвач извърши същите нарушения като БДЖ, министерството няма да се поколебае и би му отнело лиценза на минутата.
Източник: Classa.bg
Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]