БДЖ залага на средства по Механизма за свързване на Европа за ключови проекти

Партньорство с Китай може да извади от кризата закъсалата компанияБлизо 80% от строителните дейности по железопътните проекти, изпълнявани с евросредства по ОП „Транспорт 2007-2013 г.", са завършени. Това стана ясно от равносметката за работата на НКЖИ през 2015 г., която направи генералният директор инж. Милчо Ламбрев пред служителите си. По думите му, в напреднал стадий е железопътен участък Първомай – Свиленград, като в експлоатация е пуснато почти цялото трасе. Завършени са трите тягови подстанции по проекта. Инж. Ламбрев посочи като успех пускането в експлоатация на отсечката Тодор Каблешков – Пловдив от железопътния участък Септември – Пловдив. Във връзка с рехабилитацията на га-ровите комплекси вече са налице първите резултати от ремонтните дейности на Централна гара София – източното крило на приемното здание вече функционира. През март тази година предстои завършването на Централна гара София и гара Бургас, като ще направим всичко необходимо ремонтните дейности в Бургас да приключат предсрочно, каза още инж. Ламбрев. Той заяви, че успоредно с изпълнението на линейните инфраструктурни проекти през програмен период 2007-2013 г, се работи усилено и по подготовката на проектите за новия програмен период. Основно предизвикателство за нас при изпълнението на новите проекти по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура" е степента на подготовка и качеството на работните проекти. Вече разполагаме с готови технически проекти по основната TEN-T мрежа, каза директорът на НКЖИ . Един от успехите през годината за компанията беше одобрението за финансиране на три проекта по Механизма за свързване на Европа (МСЕ) – модернизацията на жп линиите София – Елин Пелин и София – Волуяк, както и проектът за обмяна на опит с другите инфраструктурни управители в Европа. Водени от желанието железопътният транспорт в страната да стане по-привлекателен, по-сигурен, по-надежден, бърз и предпочитан, възлагаме големи надежди да бъдат направени първите стъпки в посока на реализиране на заявените инвестиционни намерения на Китай в областта на инфраструктурата с оглед незадоволителното финансиране от Брюксел и крайно недостатъчните средства от държавата. Независимо от това, ще се стараем отпуснатите средства да бъдат разходвани там, където има нужда, за да подобряваме услугата, която предлага железопътната инфраструктура . За нас е важно да продължат и добрите взаимоотношения със синдикалните организации, с които трябва да постигнем договорености във връзка с представянето на новия колективен трудов договор и повишаване на заплатите на служителите, каза още инж. Ламбрев. Той определи изтеклата 2015-а като трудна заради аварийните ситуации, за които са били изразходвани немалко средства по капиталови ремонти. По думите му, разходите за овладяването на тези ситуации са утежнили бюджета за 2016 г. и са се отразили на тригодишната план-програма на НКЖИ . Въпреки това съм оптимист и смятам, че ще успеем да изпълним оптимално заложените за новата година задачи, като основният ни приоритет ще е рехабилитацията и модернизацията на железопътната инфраструктура и осигуряването на сигурността и комфорта при използването на железопътната услуга, каза инж. Ламбрев. Той изрази задоволството си, че екипът на НКЖИ работи усилено и в синхрон в изпълнението на този приоритет. Използвахме ефективно времето за извършване на ремонт на много участъци и съоръжения от жп мрежата, като основното ни финансиране и през настоящата година е Капиталовият трансфер от Държавния бюджет и приходите от инфраструктурни такси, подчерта шефът на НКЖИ .Над 5200 м железен път са подновени през 2015 г.Извършен е механизиран среден ремонт на 82 067 м железен път и поддържане на над 2 039 542 м железен път с тежка механизация. Положени са и 25 191 м безнаставов релсов път. Реализирани са редица важни проекти, сред които „Рехабилитация на железния път в междугарието Захарна фабрика – Горна баня", обект „Неотложно укрепване на прилежащите скатове в междугарието Плачковци – Кръстец и Кръстец – Радунци", „Изграждане на пешеходен подлез в междугарието Захарна фабрика – Горна баня" и др. Ремонтирани и модернизирани са и съоръжения на контактната мрежа, подстанции, съоръжения на осигурителната техника, сигнализацията и телекомуникациите. Рехабилитирани са приемни здания на гари и експлоатационни постройки. Въведени са в експлоатация 20 железопътни прелеза на територията на цялата страна.***Обмислят единна карта за крайградски влакове и градски транспортВ начален етап е идеята за единна карта за крайградски влакове и градски транспорт, информират от БДЖ – „Пътнически превози". Идеята, която е практика в редица европейски страни, отлежава у нас повече от година. Ако се реализира, ще бъде изключително удобство за хора, които пътуват често или работят в близки до общинския град населени места. Според представители на БДЖ , са необходими разговори с отделните общини,с чието партньорство проектът може да стане факт. „Работим по въпроса, говорили сме вече със Столична община. Смятаме да си поставим за цел до края на 2016 година да го реализираме", категорични са от ръководството на БДЖ – „Пътнически превози". Според тях, да се направи обща карта и синхронизирано разписание, не е никакъв проблем от технологична гледна точка. Новият вид карта ще бъде допълнително удобство за клиентите и ще повиши ползването на жп транспорта, смятат от компанията.***Пловдивската PIMK става жп превозвачPIMK Rail ще бъде най-новият железопътен превозвач у нас, информират от Асоциацията на българските жп превозвачи (АБЖП). Компанията, базирана в Пловдив, е лидер в международния автомобилен транспорт у нас. Тя притежава повече от 700 влекача, над 800 бордови и 100 хладилни полуремаркета, 100 хенгера и др. транспортни средства. От компанията кандидатстват за издаване на лиценз за жп превозвач. Ако апликацията им е пълна, най-вероятно ще получи лиценза до Великден, прогнозират от бранша.PIMK има опит в жп превозите, като осигурява две трети от полуремаркетата за блок-влака на DB Schenker Rail от Русе до Нюрнберг и обратно. Така съкращават голяма част от разходите си за гориво, пътни такси и командировъчни за водачите по маршрута България – Германия. Компанията вече има мобилен претоварач на полуремаркета и планира да закупи специални джоб-вагони и нови локомотиви .11.01.2016

Източник: www.crossdisplay.bg

Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]