FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен транспорт от германското правителство.
Flixtrain спря услугите от 3 ноември.
Кийт Фендър
През май DB и федералното правителство на Германия се договориха за пакет от помощи в размер на 5,5 милиарда евро, за да се покрият загубите, причинени на DB от пандемията на Covid-19, която по-късно бе намалена на 5 милиарда евро. Тази помощ обаче все още не е регистрирана за одобрение от ЕО , което се изисква съгласно европейското право.
Германското правителство също така набра лимита на дълга на ОБ от 25 милиарда евро до 30 милиарда евро, като ВБ впоследствие започна да набира допълнителен дълг. По-рано този месец този лимит беше увеличен до 32 милиарда евро за 2020 г. и 35 милиарда евро за 2021 г.
В жалбата, разгледана от IRJ, Flixmobility твърди, че финансирането, предоставено на ПБ, ще наруши конкуренцията и потенциално ще принуди частните играчи да излязат от пазара. Дружеството също така казва, че увеличението на тавана на дълга възлиза на държавна помощ, тъй като частните дружества не биха могли да увеличат дълга си по същия начин като този на ЦБ.
Flixmobility твърди, че DB също е използвал допълнителното финансиране за стартиране на тарифите за отстъпки „Супер-Sparpreis Young“ в опит да привлече пътници на възраст 27 и под, Flixtrain и Flixbus най-важната клиентска група.
Докато Flixtrain е принуден да отмени услугите между 19 март и 23 юли и отново на 3 ноември, DB продължи да обслужва почти редовни услуги, което Flixmobility твърди, че е възможно само защото е можело да разчита на обществена подкрепа.
„Наблюдаваме DB и германското министерство на транспорта да забавят уведомяването за държавна помощ в продължение на осем месеца“, казва съосновател на Flixmobility, г-н Андре Шваймлейн. „Съгласно правото на ЕС такава държавна помощ не може да бъде предоставяна фактически преди да бъде одобрена , ако е необходимо при условия. Виждаме обаче, че ДБ постоянно получава масивен свеж капитал по скрития път на държавното задължение и при условия, които едно частно дружество никога няма да получи. Това нарушава конкуренцията.
„Ние не се противопоставяме на държавната помощ за ТВ по принцип, но конкурентното равновесие на пазара трябва да бъде запазено в полза на целия сектор. Тя не трябва да поставя конкуренцията в неизгодно положение и трябва да дойде с условия, които ни дават възможност да извършваме дейност в Германия при приемливи пазарни условия.
„Само с конкуренция и инерция, която тя създава, можем да постигнем заедно целите за устойчивост в Германия и Европа. Това включва справедлив железопътен пазар, както и признаването на автобусите на дълги разстояния като най-устойчивите транспортни средства в тази област.“
Този ход бе подкрепен от Алианса на новите участници в пътническия железопътен транспорт (AllRail) и Mofair, който представлява частни немски железопътни оператори.
„Немското правителство трябва най-накрая да се откаже от едностранната, едностранна подкрепа за ПБ и вместо това да даде възможност за недискриминационна финансова помощ Covid-19 във всички видове железопътни компании“, казва Президент Намир, г-н Кристиан Шрайер и генералния секретар на AllRail, Ник Брукс. „ЕК не е виновен за безизходица; топката е твърдо в германския съд на правителството.“
Автор Дейвид Бъроуз Дек 18, 2020