Съветът на Европейския съюз одобри промяната в правилата за извършване на международни товарни превози. Те предвиждат до 2024 г. всички камиони в ЕС да бъдат снабдени с специални устройства , които да контролират движението на им, кога водачите ползват почивка или товарят и разтоварват. Предвижда се шофьорите да ползват седмичната си почивка извън превозните средства. Как ще повлияе това на българските шофьори – темата в „Още от деня“ коментира Георги Свиленски, член на транспортната комисия в парламента и депутат от БСП.
По думите му, това са възможно най-лошите варианти за българските превозвачи, които са на път да се сбъднат, ако бъдат приети от Европейския парламент,
Българските евродепутати положиха неимоверни усилия да променят нещо, но българският премиер не пое ангажимент, защото за този проблем се говори от две години, категоричен е Свиленски.
В разговора с коментар се включи и евродепутатът Ангел Джамбазки, който заяви, че това е лошо решение, но не е крайно. „Лошо е, защото се налага силово от държави, които имат интерес, като Германия и Франция. Те се опитват да фалират източноевропейските превозвачи и да вземат шофьорите.“, коментира евродепутатът