След протести на таксиметрови шофьори, недоволни от това, че от 1 април трябва да преминат на патентен данък, ГЕРБ и АБВ са се обединили около идеята за намаляване на долния размер на границата на патентния данък от 400 на 300 лева, което било важно най-вече за превозвачите в малките общини, съобщи БТА.
БСП обяви, че отговорността за протестите е на министерството на транспорта и на автомобилната администрация. Недопустимо е Ивайло Московски да отива на Орлов мост и да поема ангажименти, които не са в неговата компетенция, че ще промени закона, който Народното събрание единодушно е приело с тези срокове, заяви пред медиите левият депутат Георги Свиленски.
По същество името на фирмата е превозвач, на практика е финансов посредник, който кара стотици шофьори да работят за него при унизителни условия, допълни Румен Гечев от същата група. По думите му, едни хитреци прибирали парите от държавния бюджет в джоба си и в същото време ощетявали социалното осигуряване.
Пред Би Ти Ви Гроздан Караджов от гражданската квота на Реформаторския блок коментира, че приходите в бюджета от ДДС на таксиметровите услуги клонят към нула, докато пазарът в София по негови пресмятания е около 30 млн. лв. Една от фирмите пък обявила, че плаща по 2 лв. ДДС на кола на месец. По думите му услугата е "мърлява" и целта на отстъпките пред протестиращите е това да продължи безконтролно.
Станислав Иванов от ГЕРБ се съгласи, че ГЕРБ са допуснали грешка и са лишили от право български превозвачи да работят от името на по-голям превозвач, но за собствена сметка. С предстоящите промени тази грешка щяла да бъде поправена.
Тези, които вече са се регистрирали като превозвачи, могат да продължат да работят, но даваме още едно законово право на българските превозвачи да работят от името на по-големи фирми за собствена сметка, разясни смисъла на предложенията на ГЕРБ Иванов.
Той съобщи, че след разговори днес с АБВ, в крайна сметка депутатите на Георги Първанов ще подкрепят ГЕРБ.
Източник : www.dnevnik.bg