Гиганта FlixBus започва ниско тарифни автобусни превози от София – Навлиза и в жп превозите

Зеленият автобусен гигант FlixBus започва превози от София. Отскоро компанията навлиза и в жп превозите.

Моделът на германския start-up комбинира работа с подизпълнители и удобна онлайн платформа за билети.

 

Зелените транспортни средства под бранда на FlixBus от пет години кръстосват Европа, като привличат все повече и повече фенове. Това компанията успя да постигне във време, в което всички мислеха, че бъдещето е за ниско-тарифните въздушни превозвачи , а автобусите ще стават все повече спомен от миналото. Компанията обаче успя да преобърне хода на историята, работейки като хибрид между платформи като Uber и Airbnb и класическите автобусни компании. Нискотарифният модел на компанията явно е успешен, като тя се превърна в един от силните конкуренти на бързите, но скъпи железници на Стария континент.

Регионалния управляващ директор на FlixBus. Арани вижда автобусите като конкурентоспособни при превозите на средни разстояния, при които, като се прибави дългото чакане по летищата, времето за пътуване с автобус не е много по-голямо. Друг плюс на компанията са множеството връзки, които предлага в Европа, и допълващата роля, която автобусните превози могат да имат след пътуванията по въздух. Към момента транспортната компания предлага превози до над 1400 дестинации в 27 държави, като държи 90% от пазара на превози на пътници на дълги разстояния в Германия. Компанията отскоро развива и превози на пътниците по жп релсите в Европа.

Резултат с изображение за foto FlixBus

 FlixBus започва да развива транспортната си услуга през 2013г. в Германия. Start-up идеята е бизнесът да не е само в технологичен, чрез нов подход в сектора да създаде реален продукт с помощта на технологиите.Едно от най-важните решения е за автобусите – да се работи с партньори, като голям брой малки автобусни компании започват да се включват към мрежата на FlixBus и да ребрандират в разпознаваемото зелено автобусите си.Сега броят на партньори-те по места е общо 250, а офисите на компанията в Европа са 14.

За разлика от платформата за таксиметрови превози Uber FlixBus разполага с лиценз за превозваческа дейност. Приходите, печалбите и отговорностите между участниците в бизнеса са поделени. Автобусните компании отговарят за самото извършване на услугата, a FlixBus за планирането на маршрутите, технологичните нововъведения, маркетинга и продажбите.

Основната маркетингова стратегия на компанията е да се промотира “онлайн преживяването” при резервацията на автобусни билети – през сайта на компанията или през арр, като компанията става атрактивна за младото поколение, свикнало с бързите покупки. Не се изисква разпечатка на билети, достатъчен е само баркодът, свален на телефона. Предлага wi-fi и контакти на борда на автобуса, GPS идентифициране на превозните средства, модерни автобуси и тоалетна на борда

 FlixBаn, След преобръщането на пазара на автобусни превози компанията се насочи и към една още по-консервативна и монополизирана сфера – железопътните превози, където директно ще се конкурира с германските железници. В началото на март тя обяви две жп линии от Хамбург до Кьолн и между Щутгарт и Берлин, като нейни партньори са чешкият жп оператор Leo Express и германската Bahn Touristik Express.

През 2017 г. FlixBus и чешкия жп оператор Leo Express обединиха сили, за да предлагат услуга в железопътните превози в Германия, като конкуренция на Дойче Бан. Втората извършва изпълнението на услугата, а първата се заема с продажбите, като билетите за влака се продават на сайта на FlixBus и започват от цена от 9.9 евро. През по следните години на пазара на пътническите жп превози в Германия се провалиха всички опити на частни жп оператори.

Или ако FlixBus успее да направи пробив на този труден транспортен пазар, това би било истинска нова транспортна революция.

 FlixBus и FlixBan в България

FlixBus обяви, че първите линии от София до Будапеща, Виена и Букурещ ще бъдат открити на 22 март и това ще позволи на българските пътници да имат Връзка с голямата мрежа на компанията. На българския пазар партньор на компанията е Florentia Bus. Компанията е на пазара от 20 години и разполага с автопарк от 45 автобуса, работи по международни линии от София. Тя ще изпълнява превозите на FlixBus към Виена. Билетите вече са в продажба на сайта на компанията и мобилното й приложение. Цената на еднопосочното пътуване между София и Букурещ е 23.90 лв., между София и Будапеща – 37.90 лв., а до Виена билетът е 76.90 лв.

Резултат с изображение за foto FlixBus

Според експерти целта на FlixBAak в България, е да проучи и пазара за пътнически жп превози, като не е изключено да се включи в международните жп превози, а също и при превозите от София до морските градове Варна и Бургас. В по далечна перспектива през 2024г., компанията може да се включи в конкурса за извършване на обществени превозни услуги в областта на железопътния транспорт.

 

Източник: http://www.crossdisplay.bg/crossdisplay.php?mil=VgpXDk5BDlQMEhFFBhYIBUcKQlsHDxJQCAxREQpGX1INEgVGQVtXDlMSX0VZXFtDUQIEVAIAA1AbAhEJBA9HBlZEDVAXCUdYBQpGB1NWQ1oY