Година след пускането на Дунав мост 2: Сменят асфалта

 

Ще подменят изцяло покритието на съоръжението в посока Румъния – България

Година и три месеца след пускането на Дунав мост 2 при Видин – Калафат се извършват ремонтни дейности и се подменя изцяло асфалтовото покритие на съоръжението в посока Румъния – България, съобщи БТА. Информацията за стартиралите ремонтни дейности потвърди Владимир Андреев, който е изпълнителен директор на смесеното българо-румънско дружество "Дунав мост 2 Видин – Калафат".

"От средата на септември на мостовото съоръжение е стартирал ремонт и се подменя изцяло асфалтовото покритие – засега на бавната лента в посока Румъния – България. Частичен ремонт на асфалтовото покритие се извършва и в една от лентите на платното от България за Румъния", посочи Владимир Андреев.

Ремонтът се извършва от фирмата изпълнител на обекта – испанския консорциум "FCC", който има все още задължението да извършва гаранционни ремонти съгласно договора. Ремонтът е започнал преди около 20 дни като частичен заради нарушеното асфалтово покритие.

Впоследствие от FCC са взели решение да бъде подменена цялата настилка на платното на мостовото съоръжение от Румъния към България.

Към момента е премахнато изцяло асфалтовото покритие на едно от двете платна в посока Румъния – България. Там е извършено изцяло фрезоване – премахване на старата асфалтова настилка, до бетонната плоча на моста. Полага се нова хидроизолация и се поставя ново асфалтово покритие.

На няколко места е нарязана асфалтовата настилка и в платното България – Румъния, където се извършва само частично гаранционно изкърпване на асфалта, уточни директорът на експлоатационното дружество.

Не се знае кога ще свърши ремонтът, фирмата-изпълнител не е дала краен срок за завършването, допълни Владимир Андреев.

Все още е открит въпросът коя е фирмата, която ще извършва контрола при ремонтните дейности, но най-вероятно това ще стане известно в близките дни и ще е лицензирана за целта фирма. Срокът на договора на международната фирма "Инжероп", която осъщестяваше надзора по време на строителството на моста е изтекъл с приключване на строителството на моста, посочи Андреев.

Гаранционните условия за поддръжка на съоръжението са различни за различните конструктивни елементи – на бетоновите елементи срокът е 120 години, уточни Андреев.

Независимо от ремонтните дейности в момента няма затруднения в движението по Дунав мост 2. На този етап едната лента е свободна и движението се осъществява нормално. Създадена е временна организация на движението в двете посоки, обясни Андреев.

От румънската страна на моста също са се появили дефекти по асфалтовото покритие на инфраструктурата. Отстраняването е в ръцете на румънската държава.

Според строителите на пътя причината за появилите се нагъвания и деформации на асфалта са в резултат на разливане на нафта от тежките автомобили. Андреев съобщи,че близо година и три месеца от пускането на Дунав мост 2 по него са преминали около 650 000 моторни превозни средства.

Източник: http://www.dnes.bg, 26.09.2014г.

 

Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]

Въздушен транспорт

Летете пеша, бе!

Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично таксите за догодина. Ryanair ще преразгледа полетите си от София като маршрути и честотa Темата накратко Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично […]