Българската стартираща авиокомпания GullivAir получи тази седмица разрешение да лети по редовни и чартърни полети до САЩ от Министерството на транспорта (DOT) на САЩ. Документацията на DOT разкрива, че превозвачът възнамерява да извършва 3 седмични полета от столицата на България, София, до летището Ню Йорк/JFK. Авиокомпанията вече разполага с два самолета Airbus A330, които е придобила с точно тази цел, а трети идва следващия месец.
GullivAir вече може да лети до САЩ
От вторник, 2 март, GullivAir е притежател на валидно разрешение за въздушен превозвач на Министерството на транспорта на САЩ. DOT обяви издаването на разрешението преди два дни в регулаторно известие, видяно от Simple Flying. Това означава, че GullivAir вече е оторизиран да изпълнява редовни и чартърни полети, превозващи пътници, имущество и поща между САЩ и ЕС.
Издаването на разрешение за DOT е целта на GullivAir от момента на създаване на авиокомпанията. Първият самолет, който GullivAir някога е придобила, през юли 2020 г. е Airbus A330, регистриран като LZ-ONE. GullivAir винаги е давала да се разбере, че иска да лети до САЩ с него. Българската авиокомпания вече е закупила и втори A330, доставен миналия месец. Следващият месец ще получи третия си A330.
От София до Ню Йорк
Както Simple Flying съобщи миналата година, GullivAir планира да стартира 3 седмични полета между столицата на България София и летище Ню Йорк/JKF. Понастоящем никоя авиокомпания не обслужва този маршрут, но пътниците, желаещи да пътуват между София и JFK, разполагат с разнообразни опции за трансфер, за да стигнат до там.
LOT Polish Airlines лети между София и JFK през своя хъб във Варшава, Turkish Airlines предлага полети през Истанбул, а Lufthansa предлага връзки през Франкфурт. Българската национална авиокомпания, „България Еър“, свързва София с Ню Йорк чрез своите кодшеър партньори KLM и Air France, чрез Париж/CDG и Амстердам.
Въпреки широката гама от налични връзки, GullivAir планира да се възползва от пазара България – САЩ, като предлага директни полети, каквито в момента няма. Изглежда, че GullivAir се надява да засили преките с иполети SOF-JFK, като развие захранваща мрежа извън София. Авиокомпанията наскоро закупи 3 самолета ATR 72-600, които могат да се използват именно за тази цел.
Първият A330 на GullivAir е бил във флота на KLM
Първият Airbus A330,
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > > LZ-ONE на GullivAir, е на 13 години. Той е доставен на KLM през 2007 г., след което е бил в две лизингови компании. Едната от тях го е дала под наем на Shaheen Air, пакистанска авиокомпания, под регистрацията 2-PAOH, където остана до 2018 г. След това е паркиран в Калифорния, докато GullivAir го придоби.
На снимките:
GullivAir вече има два A330, с които планира да лети до САЩ (сн.: Жан-Филип Буле чрез Wikimedia Commons)
GullivAir Airbus A330
GullivAir получи първия си Airbus A330 миналото лято, а вторият – миналия месец (сн.: GullivAir)
Bulgaria Air, националинят авиопревозвач на България, предлага връзки между Ню Йорк и София чрез споразумения за кодшеър с KLM и Air France
Източник: https://www.pan.bg/view_article-1-536948-goreshto-bylgarskata-aviokompaniya-GullivAir-poluchi-razreshenie-za-direktni-po.html