Горя влакът Бургас-София. БДЖ- Боже, Докарай ме Жив!

Пореден влак на БДЖ горя миналата нощ. Този път се запалил локомотивът на нощния бърз влак от Бургас за София. Запалили се вентилатори в локомотива. Пожарът започнал в 5,45 ч., докато влакът № 8626 се движел по надолнището към София след гара Вакарел преди влизането в Софийското поле при Елин Пелин.
Огън
Димът бил забелязан от превозната бригада и влакът бил спрян в междугарието.
Били използвани два от наличните пожарогасители, с които с общите усилия на машинисти, кондуктори и транспортни полицаи пламъците били потушени. От БДЖ твърдят, че пожарогасителите са били използвани само превантивно, а пряка необходимост не е имало.
 
Късмет
Няма пострадали, пътниците са останали във вагоните през цялото време и са усетили само миризмата, съобщиха още от пресцентъра на БДЖ . Влакът е заминал от междугарието в 5,58 ч. и е пристигнал до крайната гара София със закъснение от 26 минути, в 6,34 ч.
 
Причини
Пожарът е възникнал заради запушване на един от реостатните вентилатори на локомотива, казаха от държавните железници. Влакът е спрян за преглед на вентилационната система и след това са използвани пожарогасителите. Извънредното спиране по никакъв начин не е застрашило живота и здравето на пътниците и превозния персонал,както и не се е отразило на техническата изправност на локомотива, съобщиха от БДЖ .
 
Само преди два месеца, на 7 август, отново влакът София – Бургас се запали малко след 18,00 часа в близост до Стара Загора. И тогава огънят тръгна от локомотива и бе изгасен с пожарогасител от машиниста. Тогава обаче влакът не можа да продължи и за пътниците бе докаран други.
 
БДЖ  за сетен път доказаха народното тълкувание на абревиатурата си – „Боже, докарай ме жив!". Докато скоростни влакове прекосяват Ламанша със 160 км/ч, нашите локомотиви  се палят (виж стр. 8). Пък ако евентуално не се запалят, дерайлират. Или катастрофират. Въобще каквото и да се случи по 4032-километровия железен път в България, никой вече не се изненадва.
 
Понякога има жертви, понякога няма – въпрос на късмет. Виновни обаче никога няма, защото всички персонални вини се размиват в колективната безотговорност на държавата, която няма пари нито да подмени амортизираните влакове, нито да инвестира в жп  мрежата. Може би вече е дошло време държавата официално (а не само морално) да се оттегли от абревиатурата. 
Източник: в.Телеграф
Воден транспорт

БМФ пусна на вода нов 32 хил. тонен кораб

ноември 27, 2024

На вода бе спуснат пореден нов 32 000-тонен кораб за насипни товари за Параходство Български морски флот. Той ще бъде предаден на българския к…

Воден транспорт

„Варнафери“ е в ликвидация

ноември 27, 2024

Корабоплавателната компания „Варнафери“, която оперира железопътен ферибот „Варна“, е в ликвидация. Очаква се тя да приключи до края на …