Как Ви се струва пътуване от Хасково до столицата със самолет? Било е възможно преди 42 г. Билетът до София и Бургас е струвал 7.20 лв., до Пловдив- 4 лв., а до Варна 9 лв.
Преди 40 г. в Хасково, както в Кърджали, Горна Оряховица, Търговище и др. градове, е имало летища на гражданската авиация. Разстоянията тогава са били по-кратки от днес, въпреки прогреса. Хората са пътували с МИ-8, който е товарен военен хеликоптер, IL-14 и AN-24, които съвсем не са били удобни като съвременните самолети.
Гражданското летище край Узунджово е просъществувало за кратко през 60-70-те години на м.в., е било част от „ТАБСО“ , смесено българо-съветско дружество за граждански авиотранспорт. По-късно известно като БГА Балкан. Закрито е заедно с други из страната през 1977 г.
От Хасково за столицата самолетът излитал от 7.45 ч., според зимното разписание, а от София за Хасково в 17.30 ч. Самолет ползвали доста хора. Някои отивали по въздух на море, други до столицата. Служителите в държавните институции даже били задължени да пътуват със самолет. Полетът до столицата имал няколко минутна почивка в Пловдив. Правилата изисквали при вътрешен полет пътникът да е на летището най-късно 20 минути преди часа на излитане. Минавало се на гише, където се представял билетът и се приема багажът. Пътниците получавали бордна карта, но без място. По време на вътрешните полети се предлагали бонбони за смучене.
През 1963 г. на летището в Узунджово бил посрещнат Никита Хрушчов – държавен глава на СССР и генерален секретар на КПСС. Било предвидено Хрушчов заедно с делегацията да кацне с транспортен самолет. Всъщност кацнали цели 3 самолета. Половината жители на Хасково и Димитровград се изсипали да приветстват големия другар.
Заради височайшето посещение бил облагороден районът около Узунджово. На летището била вдигната сграда на мястото на барака, която военните ползвали. И до днес Узунджово има славата на военна авиобаза, тъй като гражданската авиация е била твърде за кратко.
Днес летището пустее, след като не е потребно и на военните. Отпаднало от нуждите на МО, то бе предоставено на община Хасково безвъзмездно. За неговото възраждане има много идеи, за жалост нито една не е осъществена. Трябваше да стане карго зона, искаха го китайци, от Луфтфанза го бяха харесали за старите си самолети, италианци също проявили интерес да го вземат на концесия. Вече 17 г. обаче е пустееща територия, въпреки перфектната си локация, заради близостта до магистрала, жп линия и границата.