Port-Liner, холандска
компания за корабостроене в Холандия, ще пусне на пазара първите в света
напълно електрически и автономни баржи за контейнери през август. Компанията е разработила съдовете като безвъглероден и ефективен начин
за транспортиране на стоки по европейските водни пътища. Веднъж
пуснати в експлоатация, баржите на Port-Liner ще представляват алтернатива на
емисиите на дизелови камиони и микробуси.
Баржите с батерии са проектирани да
бъдат напълно автономни товарни кораби. Те първоначално
ще преминават канали в Белгия и Холандия. Следващото лято
компанията ще започне да обслужва пристанищата в Амстердам, Антверпен и
Ротердам.
Port-Liner сега са съсредоточили усилията си към пускането на изцяло
електрическите баржи – първите в Европа. Независимо, че компанията е проектирала
своите баржи да бъдат напълно автономни и да работят без екипаж, корабите ще
бъдат обслужвани за първоначалната им фаза на експлоатация.
Баржите на Port-Liner също са проектирани с оглед
на вътрешните водни пътища, намерени в Холандия и Белгия. В резултат на това
товарните баржи могат лесно да преминат под мрежата от мостове, които
преминават по водните пътища. Електрическите двигатели на шлеповете се
захранват от масивни батерии с дължина 6 метра, като всеки заряд осигурява
около 15 часа енергия.
Тъй като баржите на Порт-Линър се захранват с
електричество, специалистите от индустрията са ги нарекли „Тесла на каналите“.
Но тяхната електрическа енергия не е само предимството на баржата пред
традиционните транспортни методи. Без необходимост от екипаж, баржите на Port
Liner са с почти 10% повече място за съхранение. Освен това батериите на
баржата ще се зареждат от доставчик на енергия без въглерод.
С такива чисти енергийни данни, тези нови кораби
са настроени да нарушават транспортирането на изкопаеми горива.
Port-Liner планира да пусне пет баржи през август.
Корабите ще бъдат с ширина 6,7 метра и дължина 52 метра. Всяка баржа може да се
движи над 400 тона и разполага с достатъчно пространство за всеки 20
контейнера. Всъщност, шлепове са в състояние да държат повече контейнери, но
ниските мостове над каналите предотвратяват това. В резултат на това компанията
вярва, че нейните шлепове са в състояние да превозят над 20 000 дизелови
микробуса и камиони на път през годината.