Холандска компания пуска първите в света електрически и автономни баржи

Port-Liner, холандска компания за корабостроене в Холандия, ще пусне на пазара първите в света напълно електрически и автономни баржи за контейнери през август. Компанията е разработила съдовете като безвъглероден и ефективен начин за транспортиране на стоки по европейските водни пътища. Веднъж пуснати в експлоатация, баржите на Port-Liner ще представляват алтернатива на емисиите на дизелови камиони и микробуси.

Баржите с батерии са проектирани да бъдат напълно автономни товарни кораби. Те първоначално ще преминават канали в Белгия и Холандия. Следващото лято компанията ще започне да обслужва пристанищата в Амстердам, Антверпен и Ротердам.

Port-Liner сега са съсредоточили усилията си към пускането на изцяло електрическите баржи – първите в Европа. Независимо, че компанията е проектирала своите баржи да бъдат напълно автономни и да работят без екипаж, корабите ще бъдат обслужвани за първоначалната им фаза на експлоатация.

Баржите на Port-Liner също са проектирани с оглед на вътрешните водни пътища, намерени в Холандия и Белгия. В резултат на това товарните баржи могат лесно да преминат под мрежата от мостове, които преминават по водните пътища. Електрическите двигатели на шлеповете се захранват от масивни батерии с дължина 6 метра, като всеки заряд осигурява около 15 часа енергия.

Тъй като баржите на Порт-Линър се захранват с електричество, специалистите от индустрията са ги нарекли „Тесла на каналите“. Но тяхната електрическа енергия не е само предимството на баржата пред традиционните транспортни методи. Без необходимост от екипаж, баржите на Port Liner са с почти 10% повече място за съхранение. Освен това батериите на баржата ще се зареждат от доставчик на енергия без въглерод.

С такива чисти енергийни данни, тези нови кораби са настроени да нарушават транспортирането на изкопаеми горива.

Port-Liner планира да пусне пет баржи през август. Корабите ще бъдат с ширина 6,7 метра и дължина 52 метра. Всяка баржа може да се движи над 400 тона и разполага с достатъчно пространство за всеки 20 контейнера. Всъщност, шлепове са в състояние да държат повече контейнери, но ниските мостове над каналите предотвратяват това. В резултат на това компанията вярва, че нейните шлепове са в състояние да превозят над 20 000 дизелови микробуса и камиони на път през годината.