Олег Белозеров, Изпълнителен директор и председател на борда на Холдинг „Руски железници“ и Зорана Михайлович, вицепремиер и министър на строителството, транспорта и инфраструктурата на Република Сърбия, подписаха меморандум за съвместното изпълнение на проекти, за текущата поддръжка на инфраструктурата на железопътните съоръжения на територията на Република Сърбия.
Подписването се състоя по време на официалното посещение на президента на Руската федерация Владимир Путин в Белград на 17 януари 2019 г.
На 17 януари бе сключен и нов договор между „Руски железници Интернешънъл” ООД, дъщерно дружество на „Руски железници” АД и „Инфраструктура на Сръбските железници” АД, за проектиране и изграждане на железопътна инфраструктура и Единен диспечерски център за контрол на движението на влаковете.
Документът предвижда извършване на дейности и доставка на материали в рамките на втория етап от реконструкцията, модернизацията и изграждането на 40.44 километра двойна ж.п. линия в участъка Стар „Пазова – Нови Сад“, част от линията „Белград – Будапеща“, която ще обслужва влакове, движещи се със скорост до 200 км/ч.
По-конкретно, проектът включва изграждане на електрическа инфраструктура, архитектурни структури и свързани съоръжения, електрически съоръжения, работа по регулиране на водните течения и уреждане на разделянето на земята и правата за ползване на инфраструктурата.
Съгласно условията на договора, „РЖД Интернешънъл“ ООД ще разработи и проект за реконструкция и модернизация на 210-километровата линия „Валево – Врбница“, на границата с Черна гора, с оглед извършването на последващи дейности.
В допълнение, „РЖД Интернешънъл“ ООД ще проектира и изгради Единен диспечерски център за контрол на движението на влаковете в Република Сърбия. Според експертни оценки, изграждането на такъв център ще отнеме около три години.
От 2014 г. експерти от Холдинг „Руски железници“ извършват модернизация и реконструкция на общо над 200 километра железопътна инфраструктура в различни региони на Сърбия, включително Трансевропейския транспортен коридор X и линията Белград-Бар, която свързва Сърбия и Черна гора. Повечето от обектите са завършени и предадени преди крайните срокове.
Изграждането на виадукт на заливната ивица на река Дунав и двоен железопътен тунел „Чортановци“, както и реконструкцията, модернизацията и изграждането на двойна ж.п. линия в участъка Стара Пазова – Нови Сад на линията Белград – Будапеща, на разстояние над 40 км, е предназначено за влакови скорости до 200 км/ч. Вече са положени над 10 км релси.
Източник: UIC/ RZD